Get Adobe Flash player

Logisztika M-Sport módra - Máris úton

 

Máris úton

Ugyan három hét van a világbajnokság német és ausztrál fordulója között, az M-Sport öt autója ennek ellenére mindössze három napot töltött az észak-angliai műhelyben, mielőtt konténerezésre és a repülőtérre történő szállításra került volna. Másik három kocsi nem sokkal később követte ezeket.

Mint ahogyan a tengerentúli versenyek esetében szokás, az autókat speciálisan kiképzett konténerekbe helyezik, melyeket úgy terveztek meg, hogy éppen beférjenek az Airbus A380-as, a Boeing 747-es vagy bármelyik másik ilyen jellegű repülőgép rakterébe. Az M-Sport logisztikai vezetőjeként dolgozó Ashley Fowler elmondása szerint az ausztrál futam nem igazán olyan, mint a többi tengerentúli viadal. „Ausztrália legfőbb problémája a vám által elvárt nagyfokú higiéniás standard. Az autókban klinikai tisztaságúnak kell lennie mindennek! A három napban, amit a bázison töltöttünk, az autók minden kis rését ki kellett takarítani.”

Nem csak a versenyautókat küldte a csapat Ausztrália felé, a pályabejáró kocsik is úton vannak, de azok a tengeren utaznak. Ezek az alakulat gondosan összeállított, tengerentúli felszereléseket szállító csomagjának részei, amit Argentínából egyenesen Ausztrália felé küldtek még tavasszal.

A versenyautókat általában légi úton szállítják Sydney-be utasszállító repülőgépek csomagterében, ott teherautókra teszik őket, hogy eljuthassanak az ötszáz kilométerre lévő Coffs Harbourbe. Ez még nem is olyan fáradtságos dolog, mint az argentin futam esetén a Buenos Aires-ből Villa Carlos Pazba történő szállítás.

Idén az Argentínából történő kilépés nem várt nehézségeket okozott a csapatoknak, mivel szigorú ellenőrzéseket eszközöltek a járműveken, ugyanis az év elején a dakaros járművek visszaszállításakor drogot találtak némely autóban.

 

Andrew

 

2014. szeptember 3.