Get Adobe Flash player

Logisztika M-Sport módra

 

Az M-Sport tesztjének logisztikája

Az M-Sport egy négynapos teszt keretében csaknem ezer kilométeren keresztül próbálgatta aszfalton a fejlesztés alatt álló Ford Fiesta R5-öt, majd nem sokkal ezután az újdonság átesett egy murvás nyúzópróbán is. A kocsi volánja mögött Matthew Wilson és Elfyn Evans ültek felváltva. Nézzük, hogyan zajlott ezeknek a napoknak a logisztikája!

 

Péntek, március 15.

Az M-Sport Észak-Angliában, Dovenby Hallban található központjából elindul az első kamion. Cumbriából Poole-ba megy, ahonnan átkompozik Santanderbe. Innen lábon folytatja útját az észak-spanyolországi Valls felé.

 

Szombat, március 16.

A másik kamion is elindul Cumbriából. Doverből hajón jut el Calais-ba, majd Valls-ba igyekszik.

 

Kedd, március 19.

Megkezdődik Katalóniában a teszt, ez az első alkalom, hogy a Fiesta R5 aszfalton fut. A csapattagok a hotel ajtaján minden egyes nap hét órakor lépnek ki, és mivel intenzív munka vár rájuk, este tízig vissza sem térnek ide. A Fiesta R5 programja némileg lazábban alakul, kilenc órától délután ötig fut. A maradék idő értékeléssel, a beállítások módosításával és a következő napra történő felkészítéssel telik.

 

Péntek, március 22.

A katalán teszt befejeződik, de a csapat menetrendje nem engedélyez pihenőt. Franciaországban újabb feladat vár az autóra.

 

Vasárnap, március 24.

A dél-franciaországi Fontjoncouse murváin hosszútávú próbák keretében két napon keresztül tesztelik az M-Sport emberei a Fiesta R5 tartósságát és megbízhatóságát.

 

Csütörtök, március 28.

Tizenhárom napos távollét után a kamionok visszatérnek az M-Sport bázisára.

 

A spanyol teszten Wilson és Evans 970 kilométert tekert a Fiesta R5-be, majd Franciaországban újabb háromszázat. Tizenhét csapattag volt jelen ez idő alatt: két pilóta, egy navigátor, két kamionsofőr, egy gumi- és egy motorspecialista, két mérnök, hét szerelő beleértve a vezető szerelőt, valamint egy szakács.

 

Andrew

 

2013. április 1.