Get Adobe Flash player

Ogier, Ogier és harmadszor is Ogier - Oldal 3

 

Ha valaki ránézett az időeredményekre, a különbségekből adódóan a záró napra nem sok csatát várhatott. Izgalom azonban mégis akadt bőségesen, amit leginkább a Volkswagen konszern autói okoztak. Ogier-nek a kuplunggal akadtak gondjai rögtön az első rajtban, ami a gyorsasági szakaszon rejtélyes módon magától megjavult. Nem volt ilyen szerencsés csapattársa, Latvala Polo R WRC-jében a differenciálmű adta be az unalmast, aminek kúrálásához el kellett érnie a szervizt. Igen ám, de eközben teljesíteni kellett az 52 kilométer hosszú almodovari szakaszt is, ahol a finn bespájzolt három percet, Hirvonen megelőzte, sőt, még a dobogó is veszélybe került. Lappi Skodájában benzinbefecskendezőt cseréltek a szerelők, míg Wiegand Fabiájában a váltó ragadt meg egy fokozatban.

A futamot végül a Power Stage-et is behúzó Ogier nyerte, egymás után sorozatban aratott harmadik győzelmével 54 pontos előnyre tett szert a világbajnoki pontversenyben. Mögötte Hirvonen ért célba, Latvala pedig végre fel tudott állni a dobogóra, így a Volkswagen a csapatok között is az élre került. A kicsiknél Lappi és Bouffier méltó győzelmet arattak, mögöttük a Barrable, Wiegand, valamint a Chardonnet, Gilbert sorrend alakult ki a WRC 2-es és a WRC 3-as kiírásban.

Ogier győzelmi sorozata emlékeztet valamire… Sebastien Loeb szokása volt, hogy ráállt egy számára biztonságos tempóra, ez a többiek komfortzónáján kívül esett, de mit tudtak tenni, megpróbálták megfogni a franciát, aminek általában kisebb-nagyobb kaland lett a vége. Az ifjabbik gall irtózik mindennemű összehasonlítástól, de el kell ismerni, utolsó két győzelme hasonlóképpen alakult. És ez nem kecsegtet sok jóval a riválisoknak! Ezért is kijelenthető, hiányzik Loeb, ők ketten igazi értékmérői lennének egymásnak.

Ugyanakkor azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy mindegyik Volkswagennek akadt a futam során valamilyen műszaki meghibásodása. A Polo R WRC tehát gyors, de sebezhető még. Az autó talán Portugáliában találkozott az eddigi legnehezebb feltételekkel, jönnek még keményebb ralik is. Az eredmények láttán nyilván nem pánikolnak a hannoveriek, de az biztos, tovább kell dolgozniuk, ha a hasonló folytatást szeretnének.

Az utolsó nap történéseiről mi már itthon értesültünk, mivel számunkra szombat este befejeződött a Portugál Rally. A szervizlátogatás és egy vacsora után este fél tíz körül nekivágtunk a négyszáz kilométeres útnak, hiszen másnap hajnalban indult Malagából a gépünk. A hetven kilométeres portugál tengerparti etapot könnyűszerrel letudtuk, a maradék spanyol autópályás szakasz azonban nem volt ennyire egyszerű. Rallycross-ról beszélgettünk, éppen fejtegettem valamit, amikor arra lettem figyelmes, Szabolcs elaludt. No, innentől kezdve észnél kellett lenni, hiszen hajnali öttől ébren voltam, nap közben már letekertünk egy háromszázast, jöttünk-mentünk, kicsit megsütött a nap is, szóval estére nem voltunk éppen a toppon. Végül szerencsésen megérkeztünk a spanyol város repülőterére. A felszállásra meg már nem emlékszem, hiszen a repülőre felülve nyomban elaludtam. A Pozsonyból induló kétszázötven kilométeres utolsó etapon örömmel nyugtáztuk, remek murvás viadalon tekinthettük meg a világbajnoki mezőnyt. A folytatás? A jelenlegi európai versenyek ezennel letudva, nehéz újabb motivációt találni. A laza talajú versenyekre mindenhová visszamennék, ezen kívül preferált lenne, ha visszakerülne Korzika és San Remo. Esetleg Mexikó…?

 

Fotók a versenyről az albumban találhatók!

 

Andrew