Get Adobe Flash player

A Volkswagen Polo WRC kézifékproblémája - A VW nem sieti el a fejlesztéseket

 

A Volkswagen nem sieti el a fejlesztéseket

 

A Volkswagen Motorsport igazgatója, Jost Capito nem gondolja, hogy versenyzőinek nyomására olyan fejlesztéseket kellene bevetniük a Polo R WRC-n, melyek még nem kiforrottak.

A Polónak a világbajnokság portugál állomását követően a hétvégén megrendezett Argentin Rally-n is voltak problémái a hátsó differenciálművel és a kézifékkel.

Az alakulat a dél-amerikai viadalra az Andreas Mikkelsen által hajtott harmadik autóján módosította a kézifék működtetését – ami már hidraulikus rendszerű volt a pneumatikus helyett –, de azt mondják, a gyári pontszerző Polókba addig nem fogják ezt beszerelni, amíg teljesen készen nem lesz.

Sebastien Ogier-nek és Jari-Matti Latvalának egyaránt akadt gondja a kézifékkel a pampákon, ami után hangot is adtak vágyaiknak, miszerint a hónap végén megrendezésre kerülő Akropolisz Rally-n már egy továbbfejlesztett egységgel szeretnének versenyezni.

„Tudom, hogy a csapat keményen dolgozik ezen, de még mindig akad probléma az új rendszerrel, amit homologizálni akarunk” – árulta el a pontversenyt magasan vezető Ogier. „Normális esetben megkapnánk ezt már a következő ralira, de már azt is hallottam, hogy hónapok múlva… Ez gyalázat. Amikor vészhelyzetben használnom kell a kéziféket, nem igazán jó dolog, hogy nem működik rendesen.”

Capito azonban kiáll amellett, hogy a fejlesztési ütemtervet tartani kell.

„Szigorú és fegyelmezett evolúciós folyamatunk van, nem rakunk be semmi olyan alkatrészt az autóba, amíg azt nem próbáltuk ki száz százalékosan – és ez még nem az az állapot” – mondta a Volkswagen Motorsport első embere.

Ha úgy szerelnék be egy új rendszert az autóba, hogy az még nincsen készen, és az elromlik, sokkal nagyobb baj lenne.”

A Volkswagen technikai vezetője, Francois-Xavier Demaison egyetért abban, hogy a pilótáknak nem szabad siettetniük a technikai fejlesztéseket.

„Nem tudjuk még, hogy mikor fejezzük be teljesen, és hogy mikor kerül be az autóba. Remélhetőleg ez a következő, görög versenyre megtörténik. De nem Seb lesz az, vagy más, nyomást gyakorló, aki eldönti a dátumot. Van egy validációs folyamatunk, amihez ragaszkodunk. Valakinek meg kell hoznia a döntést, és én azt a döntést hoztam, hogy ne használjuk Argentínában.”

Az új kézifék már a harmadikfajta egység lesz a Volkswagennél. Az autó egy mechanikus változattal jelent meg, ami hasonló volt a Ford Fiesta RS WRC-jéhez. Miután ismerte a Citroen hidraulikus, gyorsabban működő egységét, Ogier fejlődést akart, így jelent meg a pneumatikus verzió. Ezzel akadt probléma Portugáliában, mivel egy szelep nyitva maradt, amitől túlnyomás keletkezett a rendszerben – átmenetileg elsőkerékhajtásossá téve Ogier autóját –, majd Argentínában egy repedt csövön szökött el a nyomás, ami miatt Ogier lecsúszott a pályáról.

Demaison bevallotta, nem hajlik a hidraulikus rendszer felé.

„Nehezebb, bonyolultabb és teljesítményt von el az erőforrástól, mivel annak meg kell hajtania egy villanymotort.”

 

Andrew

 

2013. május 9.