Get Adobe Flash player

A Volkswagen Polo WRC kézifékproblémája - Új kézifék a Polóban

 

Új kézifék a Polóban

 

A Volkswagen új kézifékrendszert szerel a Polo R WRC-be a görög világbajnoki futam alkalmával azért, hogy kiküszöbölje azt a problémát, ami Sebastien Ogier vélemény szerint a győzelmébe került az Argentin Rally-n.

Argentínában még Ogier és csapattársa Jari-Matti Latvala autójában is a pneumatikus rendszerű kézifék dolgozott, amiről köztudott, lassan oldja le a hajtást.

Ogier frusztrációja onnan ered, hogy a második napon egy beszűkülő kanyarban a kézifék segítségével próbálta befordítani autóját, de az alulkormányozottá válva lecsúszott az útról. „Problémánk volt a kézifékkel, mint ahogy régóta az van vele” – magyarázta a francia versenyző.

Azon a futamon a csapat harmadik pilótája, Andreas Mikkelsen egy új fejlesztésű hidraulikus egységet használt, ami gyorsabb volt, de versenykörülmények akkor próbálták ki először.

Francois-Xavier Demaison most megerősítette, hogy az Akropolisz Rally-n mindhárom kocsijuk a hidraulikus rendszerrel áll rajthoz.

„A kézifékrendszerrel kapcsolatos dolog számottevő problémává vált, emiatt sok időt töltöttünk azzal, hogy Görögországra felkészüljünk. A kézifék használata során az első tengely nem oldott olyan gyorsan, mint ahogyan azt Ogier szerette volna.

Új, hidraulikus rendszert alkalmazunk Görögországban, amit átfogó teszteken esett át, mielőtt jóváhagytuk volna a versenyen történő alkalmazását.”

Demaison azt is elárulta, az új egységet más filozófiával tervezték, mint elődjét.

„Az új rendszer sokkal inkább a teljesítményről szól, mint a tartósságról. Általában véve a versenytársaink rendelkeznek némi előnnyel ezen a téren.”

 

Andrew

 

2013. május 24.