Get Adobe Flash player

A Volkswagen Polo WRC kézifékproblémája - A Volkswagen visszatért a korábbi kézifékhez

 

A Volkswagen visszatért a korábbi kézifékhez 

 

A Volkswagen a biztonságot helyezte előtérbe a Szardínia Rally-n, így autóiban visszatért a kézifék használatakor a hajtást leoldó rendszer korábbi változatához.

A német csapat számára a kézifékprobléma mumusnak számít a szezon kezdete óta, bár ennek ellenére debütáló autójuk igencsak sikeresen szerepel.

A hónap elején megrendezett Akropolisz Rally-n első alkalommal futott a csapat mindhárom autója a hidraulikus rendszerrel, de Olaszországban Sebastien Ogier és Jari-Matti Latvala Polójába is a pneumatikus megoldást szerelték.

„Voltak problémáink a meleggel és a hidraulikus rendszerrel is Görögországban” – mondta el Latvala. „A rendszer maga működik a hidraulikával, de a következő dolog, amit csinálnunk kell, hogy megpróbáljuk a rendszert alacsony hőmérsékleten tartani. A hűtés az, amit meg kell oldanunk most.”

A pneumatikus megoldás lassabb működésű, ugyanakkor megbízhatóbb, mint a hidraulikus változat, bár Ogier-nek majdnem a győzelmébe került Portugáliában az, hogy a pneumatikus rendszerből elkezdett elszökni a levegő.

Az Akropolisz Rally-t követően a Volkswagen technikai vezetője, Francois-Xavier Demaison elmondta, kész a kézifékrendszer megbízhatóságát feláldozni és a teljesítményt helyezni előtérbe. A szardíniai verseny ugyanakkor az idei szezon eddigi legforróbb eseménye, a hőmérséklet meghaladja a 30 fokot is, a kézifék pedig létfontosságú a sziget szűk, technikás gyorsasági szakaszain.

 

Andrew

 

2013. június 21.