Get Adobe Flash player

A Volkswagen Polo WRC kézifékproblémája - Németországban nem volt gond

 

Németországban nem volt gond

A Volkswagen Motorsportnak elég sok problémája adódott az idény során a kézifékkel, az elsőként bevetett, hajtást leoldó pneumatikus egység lassú volt, ráadásul a megbízhatóságával is adódtak gondok. A csapat kifejlesztett egy hidraulikus működtetésű rendszert, Görögországban már mindhárom autójuk ezzel futott. Ez sem dolgozott azonban tökéletesen, köszönhetően a nagy melegnek. Az ugyancsak forró körülmények között zajló Szardínia Rally-n emiatt visszatértek a régebbi, pneumatikus megoldáshoz.

A Deutschland Rallye-n a kézifék keményebb kihívásnak van kitéve, mint a világbajnokság bármely másik viadalán, a szőlőhegyek között kanyargó utakon a párosok gyakran használják ezt az eszközt. A Volkswagennél újból a hidraulikus rendszer került az autókba, hiszen a precíz működés a német pályákon mindennél fontosabb. A hőmérséklet nem okozhatott problémát, a Polo WRC-k a tizenötből nyolc szakaszt megnyertek. A győzelem elmaradása nem a kéziféken múlt…

 

Andrew

 

2013. augusztus 30.