Get Adobe Flash player

Akropolisz Rally 2013 - Oldal 2

Az Akropolisz Rally 2. napja

 

A verseny első napja sem volt unalmas, de a szombati mindenen túltett, hiszen a viadal gyorsasági össztávjának felét, 150 kilométert ezen a napon teljesítette a mezőny az Akropolisz Rally megszokott, autógyilkos pályáin.

Az élről rajtoló Evgeny Novikov reggel Jari-Matti Latvalával egy időt autózva megnyert egy szakaszt, de saját és Malcolm Wilson keserűségére a következő gyorsaságin rettentő tempója nem maradt büntetlenül. Ugyanazon a kövön, ahol az előző évben Latvala, ő is megütötte a jobb hátsó kerekét, amiből elszökött a levegő. Ezt még kicserélték navigátorával, Ilka Minorral, de a sérült futóművel, a törött féktárcsával és a szintén törött fékcsővel nem tudtak mit kezdeni. Mivel hátra volt még két szakasz, majd’ nyolc perces hátránnyal botorkáltak be a nap közbeni szervizparkba.

Latvala egy hasonló kalandot szerencsésen úszott meg ugyanezen a gyorsaságin, és az összetettben átvette a vezetést. „Sok év fiatalos hév után végre kezdem látni, hogy kifizetődik a tapasztalatom” – viccelődött a nap második felében a finn, aki a kigyorsításoknál fellépő túlkormányozottságra panaszkodott kicsit, de úgy érezte, a differenciálművek beállításával ezt korrigálni tudják.

A Volkswagen Motorsport pilótáját a Citroen DS3-at irányító Dani Sordo követi egy perc lemaradással, majd Thierry Neuville és Nasser Al-Attiyah következik egy-egy Forddal. A spanyol enyhén szólva sem volt elragadtatva a pályák állapotától. „Ez szörnyű. Annyira durva, hogy egyszerűen nem lehet vezetni. Mindenhol kövek vannak, az út teljesen rossz állapotban van. A kanyarokon lassan szabad csak átmenni, mert ha gyorsan mész, tönkreteszel valamit. Ez egy lottó.” Szavait a többiek problémái igazolták. Sebastien Ogier autójában csupán a fedélzeti kamera lazult le, a másik volkswagenesnek, Andreas Mikkelsennek viszont a fékje ment el az ötödik gyorsaságin. A sérült fékcsövet ledugózták a célban, ennek eredményeként késtek a következő gyorsasági rajtjából, ráadásul csak három keréken volt fékhatás a történtek után. Ennek ellenére a fiatal norvég őrzi ötödik helyét, a negyedik pozíció megszerzéséért tett kísérletét egy defekt húzta keresztül.

Mads Ostberget ezen a napon sem fogadta kegyeibe a sors, ezúttal a Fiesta kormányzásával akadtak gondjai, ugyanakkor három helyet előrelépve a hatodik pozícióban várhatja az utolsó napot.

Az előző napi megpróbáltatások után Mikko Hirvonen a nyolcadik, a versenybe visszaálló Sebastien Ogier pedig a tízedik helyre tudott felkapaszkodni. Előbbi pilótát egy defekt hátráltatta, utóbbi a söprögetéssel vesztett időt. Novikov a kalandjai miatt a két világbajnoki aspiráns között a kilencedik pozícióban állhatott be az esti par fermébe. A körülmények ellenére mindössze egyetlen WRC-s páros nem tudta teljesíteni az előírt távot, Khalid Al Qassimi a nyolcadik gyorsasági rajtja után száz méterrel törte össze a Citroent.

A WRC 2-es kiírásban a kézifékproblémákkal megküzdő Robert Kubica továbbra is vezet, előnye jókora a riválisaihoz képest.

 

Eredmények a 2. nap után:

1. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Polo R WRC 2h 32min 42.8sec
2. Dani Sordo Citroen Total Abu Dhabi WRT DS3 WRC +1m 04.1s
3. Thierry Neuville Qatar WRT Ford Fiesta RS WRC +1m 43.1s
4. Nasser Al-Attiyah Qatar WRT Ford Fiesta RS WRC +3m 46.1s
5. Andreas Mikkelsen Volkswagen Motorsport II Polo R WRC +4m 11.8s
6. Mads Ostberg Qatar M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +5m 26.3s
7. Martin Prokop Jipocar Czech National Team Ford Fiesta RS WRC +5m 50.3s
8. Mikko Hirvonen Citroen Total Abu Dhabi WRT DS3 WRC +7m 52.2s
9. Evgeny Novikov Qatar M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +8m 16.1s
10. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport II Polo R WRC +10m 29.5s

 

Andrew

 

2013. június 1.