Get Adobe Flash player

Szardínia Rally 2013 - A Szardínia Rally 2. napja

A Szardínia Rally 2. napja

 

Az elsőhöz hasonlóan a második nap is nyolc szakaszt tartalmazott a Szardínia Rally-n, a párosoknak szombaton újabb 157 versenykilométert kellett megtenniük, hogy eljussanak a céldobogóig.

Még az éjszaka kérdése volt, hogy az M-Sport talpra tudja-e állítani két, pénteken balesetet szenvedett Fiesta WRC-jét. Nem csak a pontok, de a statisztikák miatt sem volt mindegy ez Malcolm Wilson alakulatának, hiszen megszakítás nélkül 164 versenyen keresztül, a 2002-es Monte-Carlo Rallye óta mindig szereztek gyártói pontokat. Ostbergék végül csatlakozhattak a mezőnyhöz szombaton reggel, Novikovék autója azonban olyan sérüléseket szenvedett, amit a csapat az előírt időn belül nem tudott volna megjavítani.

A napot Neuville nyomását érezve Mikko Hirvonen kezdte legjobban, szakaszgyőzelme 250. részsikerét jelentette a rali világbajnokságon, öröme azonban nem tartott sokáig, hiszen a következő gyorsasági első kilométerén becsúszott egy árokba egy hajtűkanyarban. A DS3 nem sérült komolyabban, de nem volt elég néző ahhoz, hogy visszategyék a kocsit az útra, így a finn páros fel kellett, hogy adja a viadalt.

A futamot magabiztos előnnyel vezető, a saját elmondása szerint is az autóra, a gumikra vigyázó, a defektes helyzeteket kerülő Sebastien Ogier mögé Thierry Neuville jött fel ezek után a második helyre. A fordosra a Dani Sordót megelőző Jari-Matti Latvala jelenthetett veszélyt, a belga azonban higgadtan kezelte a szituációt, a volkswagenes pedig nem akart túlzott kockázatot vállalni egy ponton túl. Latvala autójában az előző nap végén sebességváltót kellett cserélni, az első differenciálmű beállítása nem pontosan volt ugyanaz, mint az előző egységé, így a finn versenyző nem érezte már olyan magabiztosnak magát, mint az előző napon. A három páros között ezek után már csak a Power Stage-en zajlott igazi csata, de ott is az Ogier-Neuville-Latvala sorrend alakult ki.

„Tökéletesen kezeltük ezt a versenyt egész idő alatt” – mondta el a célban az idei negyedik futamgyőzelmét elkönyvelő Ogier. „Nyomtuk, amikor kellett, óvatosak voltunk, amikor rossz volt az út, veszélyes volt a gumikra. Végül ez egy tökéletes győzelem lett.”

A verseny céljába Sordo érkezett negyedikként, aki a kemény futóműre panaszkodott, ami miatt nem is érezte magát jól a Citroenben, ráadásul volt egy megforgása is. Andreas Mikkelsennek nem alakult szépen a születésnapja, miközben próbálta utolérni Sordót, szélesen fordult egy kanyarban, megsérült a Polo futóműve, ami miatt nem tudta folytatni a versenyt.

Az ötödik helyen célba érkező Martin Prokop hátránya már nyolc percre rúgott, őt az egymással nagy csatát vívó WRC debütáns Elfyn Evans és a Fiestára váltó Michal Kosciuszko követett. Mads Ostberg a tizennegyedik pozícióból egészen a nyolcadikig kapaszkodott fel a nap során, de ez nem ment simán. A navigátorának előző napi hibája miatt kieső, visszaállva a söprögető szerepre kényszerülő norvég küzdött a tapadás hiányával, elromlott az átbeszélőjük is, lassú defektet kaptak, megforogtak, majd kegyelemdöfésként eltörött a jobb hátsó lengéscsillapítójuk is. Utóbbi miatt a Power Stage bónuszpontjaiért nem is volt lehetőségük megmérkőzni.

A WRC 2-esek között nem változott az első nap sorrendje, az abszolút értékelés kilencedik helyén célba érő Robert Kubica nyerte a kategóriát, mellé Abdulaziz Al-Kuwari és Lorenzo Bertelli állhatott fel a dobogóra.

A WRC 3-as sorozat versengése drámaian alakult, az utolsó gyorsasági szakasz előtt műszaki hiba miatt késett és csúszott vissza az addig vezető Stephane Consani, így Christian Riedemann nyert Keith Cronin és Quentin Gilbert előtt.

A Subaru Impreza N15-tel rajthoz álló ifj. Érdi Tiborék az abszolút huszadik, kategóriájuk negyedik helyén befejezték be a világbajnokság hetedik futamát.

 

A verseny végeredménye:

1. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Polo R WRC 3h 22min 57.9sec
2. Thierry Neuville Qatar WRT Ford Fiesta RS WRC +1m 16.8s
3. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Polo R WRC +1m 48.0s
4. Dani Sordo Citroen Total Abu Dhabi WRT DS3 WRC +3m 19.2s
5. Martin Prokop Jipocar Czech National Team Ford Fiesta RS WRC +8m 34.1s
6. Elfyn Evans Qatar WRT Ford Fiesta RS WRC +11m 51.8s
7. Michal Kosciuszko Lotos Team WRC Ford Fiesta RS WRC +11m 52.7s
8. Mads Ostberg Qatar M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +13m 21.5s
9. Robert Kubica Citroen DS3 RRC +16m 47.6s
10. Khalid Al-Qassimi Abu Dhabi Citroen
Total WRT DS3 WRC +17m 19.9s

 

Andrew

 

2013. június 23.