Get Adobe Flash player

A versenyzők legszörnyűbb ellensége: a por - Bírálják a versenyzők az éjszakai szakaszt

 

Bírálják a versenyzők az éjszakai szakaszt

A rali világbajnokság vezető versenyzői szóvá tették az Ausztrál Rally rendezői felé, hogy miért iktattak a programba olyan gyorsasági szakaszt, ami este kerül teljesítésre.

A vallai különpróba a szombati napon a második alkalommal teljes egészében sötétben került megrendezésre, a porfelhők miatt pedig elfogadhatatlanul veszélyes volt a versenyzők szemében. „Murván nem kellene éjszakai szakaszt rendezni, biztonsági szempontból nem jó az” – mondta el az Autosport magazinnak a versenyt vezető Sebastien Ogier, aki előtt egy versenyző, Stephane Lefebvre rajtolt csak. „Mindannyian mondtuk a verseny rendezőinek: ’Legyetek szívesek, gondolkodjatok rajta, talán nem a legjobb ötlet ez…’ És főleg az ilyesfajta talajon, ami ennyire poros. Még ha öt percet adtak is az autók között – oké, nem volt egy rémálom – de nem ez a legbiztonságosabb körülmény.”

A szakasz előtt Kris Meeke vezette a versenyt, annak végére viszont visszaesett a nehéz körülmények miatt a második helyre Ogier mögé. A Citroen pilótája dühös volt a célban, ahol az FIA hivatalos embereivel, Michele Moutonnal és Jarmo Mahonennel együtt panaszkodott. A brit a jelenlévő televíziós és rádiós stáboknak nem is nyilatkozott, de a szervizparkba visszatérve sem leplezte a dühét. „Szégyen” – csak ennyit mondott az Autosportnak, az incidens részleteibe azonban nem volt hajlandó belemenni.

A rendezők, akik a verseny történetében először rendeztek éjszakai gyorsaságit, próbálták elkerülni a bajt, így a háromperces időközök helyett ötpercenként rajtoltatták az autókat az ominózus szakaszon, ez sem volt azonban megoldás. „Ostobaság ez, veszélyes a por miatt” – mondta a beíróban a hyundai-os Thierry Neuville. „Nagy hülyeség ez a por miatt” – hangzottak az M-Sport versenyzőjének, Ott Tanaknak a szavai, amire a WRC 2-es értékelésben élen álló Nasser Al-Attiyah is ráerősített: „Helyenként nagyon-nagyon poros.”

Neuville tovább is ment, felhívást intézett az FIA felé, hogy változtassanak, amíg nem késő. „Ugyanaz a helyzet mindig, ugyanazokat az ostobaságokat csináljuk” – mondta el a belga. „Ez azon nap után fog megváltozni, amikor valaki meghal vagy történik egy nagyon súlyos balest, akkor bizonyosan befejeződik ez, és azt mondják, nem lehet ezt csinálni a továbbiakban. Addig várunk, amíg meg nem történik ez, vagy nézők lesznek a részesei vagy a legénység fog megsérülni súlyosan. Csak akkor fogják ezt befejezni.”

 

Andrew

 

2015. szeptember 12.