Get Adobe Flash player

A Volkswagen versenyzői szemtől szemben

A Volkswagen Motorsport két versenyzője, Sebastien Ogier és Jari-Matti Latvala hasonlítja össze a Volkswagen Polo R WRC-t előző autójával és beszél a csapattársával történő együttműködésről.

 

Mennyire különbözik a Volkswagen a Citroen DS3 és a Ford Fiesta WRC-től? Másképpen fogalmazva a Polo a Citroen klónja?

Sebastien Ogier: Az igazat megvallva nehéz különbséget tenni, mivel úgy hiszem, az autók – a Citroen és a Volkswagen – nagyon hasonlítanak egymásra. Talán azért is van ez így, mert jól éreztem magam a Citroenben, és amikor segítettem a Polo R fejlesztésében, ugyanezt az érzést kerestem, főleg abban, hogy az autó elejének pontos legyen az irányíthatósága. Úgy gondolom, az emberek, akik az autót tervezték, franciák, nagyon jól ismerik a Citroent és a Peugeot-t, így nagyon sok tapasztalatuk van. Rengeteg apró részlet különbözik, de általánosságban, amikor beülök a Polo R-be, nehéz különbségeket felfedezni. Számomra a Citroen és a Volkswagen nagyon hasonlóak.

Jari-Matti Latvala: Nekem nagyobb volt a különbség, mivel sok évet töltöttem a Ford csapatában. Tudtam, hogyan épülnek fel az autóik, milyen azoknak a stílusát, nagyon jól ismertem a kocsikat. Ezekre építettük a vezetési stílusomat. A legelső dolog, amivel a Volkswagen Polo R-be beülve szembesültem, az volt, hogy ez az autó egy kicsit stabilabb. Ez egyrészt jónak tűnt, másrészt nehezebb volt megtalálni a tapadási határt. A Fiesta sokat mozgott, ami nagyon jó érzést ad ahhoz, hogy érezd a tapadást. A Polo nem mozog annyit. Ahhoz, hogy felépítsem az önbizalmamat, meg kellett érezni, mi a tapadási határ, ami sok időt vett igénybe. De az igazat megvallva egy olyan stabil autóval, mint amilyen a Polo, a kanyarkijáratoknál lehet időt nyerni, ha bízol az autódban. A Ford egy kicsit hátsókerékhajtásos, míg a Polo elsőkerekes autóként viselkedik. Emiatt a vezetési stílusomat is próbálom simábbá tenni.

 

Sebastien és Jari-Matti hogyan dolgozik együtt? Együttműködtök vagy megtartjátok magatoknak a titkaitokat és próbáljátok legyőzni egymást?

Sebastien Ogier: Úgy gondolom, minden információ nyilvános, minden versenyző tudja, mit csinál a másik. Ez Andreas Mikkelsen esetében is így van. Úgy érzem, ez a legjobb útja, ha egy csapat azon dolgozik, hogy előrelépjen, fejlődjön. A szakaszokon verseny van közöttünk, de technikai téren együttműködünk.

Jari-Matti Latvala: Igaz az, hogy minden nyitott mindenkinek. Ha nem vagyunk elégedettek az autónk beállításaival, odamehetünk a másik mérnökéhez, megkérdezhetjük, milyenfajta beállítás van Ogier autóján, és meg is kapjuk az információt. Nem rejtegetünk semmit alapvetően, a különbséget a pilóta eredményezi a gyorsasági szakaszokon!

 

Andrew