Ford Fiesta R200
Az M-Sport a Fiesta R5-ös változatának hivatalos bemutatója alkalmából egy másik autót, az R200-at is megmutatta a nagyközönségnek.
Eredetileg ez a Fiesta R2 továbbfejlesztett változata lett volna, de annak bevetésére nem kerülhet sor, mivel az FIA kinyilvánította, a szabályok nem engedélyezik a szívócsonkhoz történő anyaghozzáadást, mint ahogyan azt az M-Sport tervezte új R2-es autójának esetében.
Az M-Sport erre az R200-as modell bevezetésével válaszolt. Ez a modell tulajdonképpen megegyezik az 1,6 literes szívómotoros kocsival, különbség csupán az erőforrás szívócsonkjában és szívótorkában van. A 200 lóerő teljesítményű Fiesta homologizációval nem rendelkező autóként vehet részt versenyeken.
„A legújabb modellünk az R200, amin a munkálatok akkor indultak el, amikor az R2 evolúciós projektjét leállítottuk” – mondta el a bemutató alkalmával Malcolm Wilson. „Az R2 evolúciójával az volt a probléma, hogy nem megengedett a szívócsonk cseréje, amire a teljesítményjavítás miatt lett volna szükségünk. Az eredeti R2-vel elégedettek vagyunk, mivel az egy bizonyos teljesítményszintre készült és azzal is, ahogyan a junior bajnokságban szerepel. Ugyanakkor nagyon sok versenyző használja ezt az autót a nem FIA szabályok szerint rendezett versenyeken, ők pedig nagyobb teljesítményt szeretnének. Ezért kerestünk helyet a technikailag könnyen hozzáférhető 200 lóerős R2-es számára. Az R2 R200-asra történő átépítése könnyen véghezvihető, mivel a módosított alkatrészek csavarral szereltek.”
Műszaki adatok
Motor: 1,6 Zetec 16V – Ti-VCT, 1,6 literes négyhengeres szívómotor, acélötvözet motorblokk és hengerfej, változó szelepvezérlés
Hengerek száma: 4
Szelepek száma: 16
Hengerűrtartalom: 1598 ccm
Teljesítmény: 200 LE
Erőátvitel: elsőkerékhajtás, Sadev 5 sebességes kézi kapcsolású szekvenciális váltó, korlátozott zárású differenciálmű, megerősített féltengelyek. Pi Research által tervezett elektronikus felügyelő egység, gázelvétel nélküli sebességváltás
Felfüggesztés: állítható Reiger lengéscsillapítók Eibach rugókkal, gömbcsuklós felső rögzítés elöl-hátul. Az első lengéscsillapítók be- és kirugózása állítható. Széria hátsó híd, erősített csatlakozási pontok. A rugóstag felül adapterrel kapcsolódik a karosszériához, alul gömbcsuklóval a lengőkarhoz. Ötcsavaros kerékagy
Fékek:
Elöl: 4 dugattyús verseny féknyergek, belső hűtésű AP féktárcsák, átmérő aszfalton 310 mm, murván 285 mm
Hátul: 280 mm-es belső hűtésű AP féktárcsák, 4 dugattyús utcai féknyergek
Hidraulikus kézifék
Kormányzás: elektromos rásegítésű kormánymű
Kerekek:
Murva: OZ Racing 6x15 collos felnik
Aszfalt: OZ Racing 6,5x16 collos felnik
Karosszéria: önhordó karosszéria, ahhoz több ponton rögzített, T45-ös acélból készült, hegesztett biztonsági bukókeret. Optimalizált üléspozíció, integrált műszerfali merevítés. Opcionális az emelési pontok kialakítása, a hegesztési varratok megengedettek
Elektronika: Visteon
Méretek:
Hossz: 3969 mm
Szélesség: 1722 mm
Magasság: 1481 mm
Tengelytáv: 2490 mm
Súly: 1030 kg
Andrew