Get Adobe Flash player

Ford Fiesta R200

Az M-Sport a Fiesta R5-ös változatának hivatalos bemutatója alkalmából egy másik autót, az R200-at is megmutatta a nagyközönségnek.

Eredetileg ez a Fiesta R2 továbbfejlesztett változata lett volna, de annak bevetésére nem kerülhet sor, mivel az FIA kinyilvánította, a szabályok nem engedélyezik a szívócsonkhoz történő anyaghozzáadást, mint ahogyan azt az M-Sport tervezte új R2-es autójának esetében.

Az M-Sport erre az R200-as modell bevezetésével válaszolt. Ez a modell tulajdonképpen megegyezik az 1,6 literes szívómotoros kocsival, különbség csupán az erőforrás szívócsonkjában és szívótorkában van. A 200 lóerő teljesítményű Fiesta homologizációval nem rendelkező autóként vehet részt versenyeken.

„A legújabb modellünk az R200, amin a munkálatok akkor indultak el, amikor az R2 evolúciós projektjét leállítottuk” – mondta el a bemutató alkalmával Malcolm Wilson. „Az R2 evolúciójával az volt a probléma, hogy nem megengedett a szívócsonk cseréje, amire a teljesítményjavítás miatt lett volna szükségünk. Az eredeti R2-vel elégedettek vagyunk, mivel az egy bizonyos teljesítményszintre készült és azzal is, ahogyan a junior bajnokságban szerepel. Ugyanakkor nagyon sok versenyző használja ezt az autót a nem FIA szabályok szerint rendezett versenyeken, ők pedig nagyobb teljesítményt szeretnének. Ezért kerestünk helyet a technikailag könnyen hozzáférhető 200 lóerős R2-es számára. Az R2 R200-asra történő átépítése könnyen véghezvihető, mivel a módosított alkatrészek csavarral szereltek.”

 

Műszaki adatok

 

Motor: 1,6 Zetec 16V – Ti-VCT, 1,6 literes négyhengeres szívómotor, acélötvözet motorblokk és hengerfej, változó szelepvezérlés

Hengerek száma: 4

Szelepek száma: 16

Hengerűrtartalom: 1598 ccm

Teljesítmény: 200 LE

 

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, Sadev 5 sebességes kézi kapcsolású szekvenciális váltó, korlátozott zárású differenciálmű, megerősített féltengelyek. Pi Research által tervezett elektronikus felügyelő egység, gázelvétel nélküli sebességváltás

 

Felfüggesztés: állítható Reiger lengéscsillapítók Eibach rugókkal, gömbcsuklós felső rögzítés elöl-hátul. Az első lengéscsillapítók be- és kirugózása állítható. Széria hátsó híd, erősített csatlakozási pontok. A rugóstag felül adapterrel kapcsolódik a karosszériához, alul gömbcsuklóval a lengőkarhoz. Ötcsavaros kerékagy

 

Fékek:

Elöl: 4 dugattyús verseny féknyergek, belső hűtésű AP féktárcsák, átmérő aszfalton 310 mm, murván 285 mm

Hátul: 280 mm-es belső hűtésű AP féktárcsák, 4 dugattyús utcai féknyergek

Hidraulikus kézifék

 

Kormányzás: elektromos rásegítésű kormánymű

 

Kerekek:

Murva: OZ Racing 6x15 collos felnik

Aszfalt: OZ Racing 6,5x16 collos felnik

 

Karosszéria: önhordó karosszéria, ahhoz több ponton rögzített, T45-ös acélból készült, hegesztett biztonsági bukókeret. Optimalizált üléspozíció, integrált műszerfali merevítés. Opcionális az emelési pontok kialakítása, a hegesztési varratok megengedettek

 

Elektronika: Visteon

 

Méretek:

Hossz: 3969 mm

Szélesség: 1722 mm

Magasság: 1481 mm

Tengelytáv: 2490 mm

Súly: 1030 kg

 

Andrew