Get Adobe Flash player

Rampf: ez fáj egy mérnöknek

Willy Rampf korábban a motorkerékpársportban dolgozott mérnökként, abban a szerepében Dakar Rally-t is nyert. Nem meglepő, hogy a Volkswagen Motorsport technikai igazgatójaként szívesen pattan fel Ducatijára, hogy megnézze a versenyek gyorsasági szakaszait. Az Akropolisz Rally második napjának reggelén vegyes érzelmekkel érkezett vissza a szervizparkba.

„Nagyszerű, hogy a versenyzők és az autók milyen teljesítményt nyújtanak itt” – mondta el. „De hozzá kell tennem, nagyon durva, hogy a pilótáknak a legnagyobb köveken is át kell menniük. Ez mély fájdalmat okoz egy mérnöknek.”

Rampf szerint pontosan ezek a körülmények jelentik a különbséget abban, hogy miként kell dolgoznia egy Forma-1-ben és egy ralisportban tevékenykedő mérnöknek. „Amíg a Forma-1-ben századmásodperc pontossággal szimulálható minden, a raliban ez nem lehetséges. Azt sem lehet megoldani, hogy ugyanolyan precizitással hozzák létre a gyorsasági szakaszok számítógépes változatát, mint ahogyan a versenypályák esetében azt el lehet érni.”

A raliban a tesztelés emiatt sokkal fontosabb a versenyzők számára, mint a Forma-1-ben. „A szabályoknak köszönhetően nem olyan kiterjedt az adatgyűjtés a ralisportban, mint a Forma-1-ben” – beszélt a különbségekről Rampf, aki tíz évet töltött mérnökként a száguldó cirkuszban, mielőtt csatlakozott volna a Volkswagen Motorsporthoz. „Ennek eredményeképpen sok összefüggést nem lehet kinyerni az adatokból, ami azt jelenti, a ralisport mérnökeinek nagyon meg kell bízniuk abban, amit a versenyzők mondanak nekik.”

 

Andrew