Peugeot 208 Racing Cup
A 208 pályaautó változata izgalmas keveréke az élvezetnek és az alacsony fenntartási költségeknek. Specifikációja hasonló az utcai modelléhez, ugyanakkor megszabadították a kényelmi berendezésektől és ellátták az autósport szempontjából szükséges biztonsági eszközökkel. A nagyobb vezetési élmény érdekében a 208 Racing Cup néhány alkatrésze a 208 R2-ből származik. Az autóra utcai gumikat szerelnek a költségek alacsonyan tartása miatt.
Műszaki adatok
Motor: EC5M FF, 1,6 literes négyhengeres szívómotor, Magneti Marelli indirekt befecskendezés, motorral működtetett fojtószelep, lánchajtású dupla vezérműtengelyes, VVT rendszerű szívó és kipufogó oldali vezérlés
Hengerek száma: 4
Szelepek száma: 16
Furat: 78,5 mm
Löket: 82 mm
Hengerűrtartalom: 1587 ccm
Teljesítmény: 140 LE (fordulatszám: 6650 1/min)
Forgatónyomaték: 170 Nm (fordulatszám: 5750 1/min)
Literteljesítmény: 89 lóerő/liter
Tengelykapcsoló: hidraulikusan működtetett egytárcsás Alcon Cerametallic; átmérő: 200 mm
Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 5 sebességes kézi kapcsolású sebességváltó
Felfüggesztés:
Elöl: McPherson
Hátul: merev hátsó híd
Peugeot Sport lengéscsillapítók
Állítható kerékdőlés, utánfutás és hátsó hasmagasság
Fékek:
Elöl: radiális elhelyezésű négydugattyús féknyergek, belső hűtésű féktárcsák, méret: 310x30 mm, 20 mm átmérőjű fékrásegítő egység
Hátul: radiális elhelyezésű egydugattyús féknyergek, tömör féktárcsák, méret 290x8 mm, állítható fékerő
Kormányzás: elektromos rásegítésű kormánymű
Kerekek: 6,5x16 collos felnik
Gumik: 205/45x16 méretű Michelin Pilot Sport 3 gumik
Karosszéria: megerősített önhordó karosszéria, ahhoz több ponton rögzített, az FIA által jóváhagyott acélból készült, hegesztett biztonsági bukókeret, alsó védelem, polikarbonát oldalablakok, Colour MM kijelző, SRAE MM elektronikus és adatgyűjtő rendszer
Méretek:
Hossz: 3962 mm
Szélesség: 1739 mm
Tengelytáv: 2538 mm
Nyomtáv elöl: 1519 mm
Nyomtáv hátul: 1521 mm
Súly: 960-970 kg (minimálisan megengedett érték)
Súlyeloszlás (elöl/hátul): 63%/37%
Andrew