Get Adobe Flash player

Deutschland Rallye 2013 - 2. nap

A Deutschland Rallye 2. napja

 

„Az igazi verseny holnap indul” – mondta el a Deutschland Rallye-t vezető Sebastien Ogier csütörtökön este, miután teljesítette a viadal első két szakaszát. Igaza lett, de nyilván nem ilyen folytatásra gondolt.

A hat szakaszt magában foglaló pénteki nap legelső gyorsaságiján elmért egy féktávot, lecsúszott az útról és megsérült Polójának bal első felfüggesztése. A francia páros továbbment, a következő szakaszra gurtnival megpróbálták rögzíteni a futóművet, de az csak a gyorsasági feléig bírta, kénytelenek voltak feladni a napot. A vezető helyet csapattársuk, a Latvala-Anttila kettős vette át, ugyanakkor a délelőtti kör mindhárom szakaszát Thierry Neuille nyerte meg, aki így 2,4 másodpercre zárkózott fel Latvalára. Latvala és Neuville is alulkormányozottságra panaszkodott a kör folyamán. A belga egyébként egyike volt azon keveseknek, akik öt kemény gumival vágtak neki a távnak reggel, így nem tudott az ötödik szakasz előtt variálni az időszakosan eleredő esőben. Akiknek rendelkezésükre állt a két különböző keménységű abroncs, azok a manapság jól bevált mód szerint átlósan szerelték fel a különböző gumikat. Így tett Dani Sordo is, aki a harmadik helyen Latvalával azonos tempót autózott délelőtt, mögötte pedig a teljesítményével elégedett Hirvonen érkezett a szervizparkba. A finnek ugyanakkor csaknem fél perc már a lemaradása az éllovashoz képest. Jónak tartotta itinerét Mads Ostberg, de mégsem nyújtott megfelelő teljesítményt a norvég. „Jelenleg nem igazán vagyok jó barátságban az autómmal” – mondta el.

A szervizparkba visszaérkezve Ogier azzal magyarázta hibáját, hogy nem volt jelölve itinerében a féktávon lévő nedves rész, bár hozzátette azt is, hogy a körülmények tekintetében kicsit gyorsan érkeztek meg a kérdéses helyhez. És azt is tudjuk, a „jégkémek” nem közvetlenül a mezőny előtt haladnak át a pályán, így olykor egész más viszonyok fogadják a versenyzőket, mint amit a felderítő legénység feljegyzett az itinerben.

Délután ugyanaz a 66 kilométer várt a versenyzőkre, mint délelőtt. A WRC-s mezőny egyaránt módosított beállításokkal, valamint öt kemény gumival hagyta el a pihenőt. Neuville tovább folytatta szárnyalását a hatodik szakaszon, ismét behúzott egy részsikert, ugyanakkor Latvala sérült hátsó szárnnyal és jobb hátsó kerékkel érkezett a beíróba. Utóbbit természetesen ki is cserélték, mivel vibrációt okozott. A finn ezt követően rákapcsolt, két szakaszgyőzelemmel 7,3 másodpercre hizlalta előnyét. „Az igazat megvallva nagyon élveztem a vezetést az utolsó kettőn. Jelenleg nagyon jó az autó, szeretem. OK, nem könnyű, de úgy gondolom, a megfelelő irányba megyünk” – mondta el a Volkswagen finn pilótája. Neuville úgy nyilatkozott a hetedik gyorsasági után, hogy fél másodperccel sem tudott volna gyorsabb lenni, majd hasonlóan vélekedett a nap végén is: „Az utolsó két szakaszon maximumon mentem, padlógázon mindenhol. Nem tudok többet tenni. Pokolian nyomom. Nincs hiba, minden nagyon gyorsan történik, csúszkálunk, de ez az, amit itt tenni kell. Nagy-nagy móka, de amikor nézem a részidőket, kicsit frusztrált leszek.”

Sordo délután már nem tudta a lépést tartani a két éllovassal, hátránya 26 másodperc. Véleménye szerint lehetetlen elkapni már Latvalát, hacsak nem történik valami. Sordótól 21 szekundumra van lemaradva csapattársa, az aszfalton idegenül mozgó Hirvonen, akit a messzi távolban követ Mads Ostberg és Martin Prokop.

A WRC 2 indulói eseménydús napon vannak túl, de az első három sorrendje nem változott, Robert Kubica, Elfyn Evans között még nagy közdelem várható, Sepp Wiegand azonban lőtávolon kívül van már.

A WRC 3-ban továbbra is Sebastien Chardonnet vezet, Keith Cronin került a második, Mohammed Al Mutawaa a harmadik pozícióba. A Junior WRC mezőnyében Jose Suarez hibája öt percbe került, Pontus Tidemand állt az élre, akit Michael Burri és Marius Assen követ.

A szombati nap, a Deutschland Rallye leghosszabbja következik, az időjárás előrejelzések szerint ráadásul eső várható.

 

Eredmények a 2. nap után:

1. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Polo R WRC 1h 38m 4.6s
2. Thierry Neuville Qatar WRT Ford Fiesta RS WRC +7.3s
3. Dani Sordo Citroen Total Abu Dhabi WRT DS3 WRC +26.3s
4. Mikko Hirvonen Citroen Total Abu Dhabi WRT DS3 WRC +47.6s
5. Mads Ostberg Qatar M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +2m 12.3s
6. Martin Prokop Jipocar Czech National Team Ford Fiesta RS WRC +4m 17.6s
7. Nasser Al-Attiyah Qatar WRT Ford Fiesta RS WRC +4m 52.1s
8. Robert Kubica Citroen DS3 RRC +4m 59.5s
9. Elfyn Evans Qatar M-Sport WRT Ford Fiesta R5 +5m 11.9s
10. Sepp Wiegand Skoda Fabia S2000 +6m 53.7s

 

Andrew

 

2013. augusztus 23.