Get Adobe Flash player

Deutschland Rallye 2013 - 3. nap

A Deutschland Rallye 3. napja

 

A rali világbajnokság német futama szombaton a leghosszabb napjával, 154 gyorsasági kilométerrel várta a mezőnyt. A program szerint a hat szakasz során kétszer kellett teljesíteni a hírhedt baumholderi katonai kiképzőterületen kijelölt 41 kilométeres betonos különpróbát. Ez lehet a vízválasztó, nyilatkozta mindenki, plusz az eső, amit a meteorológia beígért.

Az első körben a versenybe visszaálló, és nem titkoltam a Power Stage pontokra hajtó Sebastien Ogier volt a leggyorsabb két szakaszon, de a figyelem inkább a Latvala-Neuville párharcra összpontosult, hiszen ők a győzelemért csatáztak az előző nap reggelétől. Nos, a délelőtt a Volkswagen finn pilótájának sikerült jobban, előnyét 15 másodpercre növelte, bár a Panzerplattén nekicsúszott a félelmetesnek tartott hinkelsteinek közül egynek. Nagy-nagy szerencséje volt, megúszta különösebb probléma nélkül. Neuville mindeközben tehetetlenül tárta szét karjait: „Nehéz követni Jari-Mattit ezzel a tempóval. Látom a nyomait, később fékezek, mint ő, úgyhogy nem tudok mást tenni. Tökéletesen megyek.”

Ahogyan a belga kezdett eltávolodni a vezető helytől, úgy zárkózott rá fel a harmadik helyezett Dani Sordo, aki lefelezte hátrányát Neuville-hez képest. A spanyol kilenc másodperc lemaradással lőtávolon belül volt már, ráadásul önbizalma az autó beállításainak javulásával kezdett helyreállni.

A vezető hármas mögött nagyok voltak az időkülönbségek, de a versenyzők nem unatkoztak. A negyedik helyen álló Hirvonen elnézett egy kereszteződést a tízedik szakaszon, lecsúszott az útról, de némi időveszteséggel vissza tudott jönni. A történet az ötödikként érkező Ostberggel folytatódott, aki ugyanott hibázott. „Láttam a nyomokat, és azt gondoltam, ezek jó nyomoknak tűnnek, úgyhogy követtem őket, majd a mezőn végeztem.”

Ostbergnek nem ez volt az egyetlen kalandja, Baumholderen, a népszerű Gina dobbantón keményen odavágta Fiesta WRC-jét. „Hatodik padlógázon mentünk át a dobbantón, de a leérkezés nagyon keményre sikerült, a becsapódás során a váltó visszaugrott ötödikbe. Remélhetőleg nem lesz probléma.”

Ahogyan aztán elkezdődött a délutáni kör, a feje tetejére állt a világ. Leesett az eső, Jari-Matti Latvala és Thierry Neuville pedig ugyanabban a másodikas kanyarban csúszott le az útról. Latvalának leszakadt az egyik féktárcsája, és öt kilométerre a színhelytől kiállni kényszerült. Belga vetélytársa olcsóbban úszta meg, ő célba ért, bár egy farönköt is húzott magával. A Fiesta kipufogója eldeformálódott az eset során, ami jókora teljesítményvesztést eredményezett. Sordo is panaszkodott a pálya csúszósságára, ugyanakkor 1,1 másodpercre megközelítette Neuville-t. Mads Ostberg ugyancsak a szakasz áldozatává vált, egy balkanyarban esett be a norvég az árokba, ahonnan nem tudott kijönni.

A következő gyorsaságin Neuville a legyengült Forddal nem tudta tartani spanyol riválisa tempóját, Sordo így átvette a vezetést. A különbség köztük mindössze 0,8 másodperc. A másik Citroennel a kivárásra autózó Hirvonen a harmadik, lemaradása csaknem másfél perc. A kieséseknek köszönhetően a negyedik pozícióba jött fel Martin Prokop, aztán a WRC 2-es élmezőny következik, Robert Kubica és Elfyn Evans között mindössze 7,8 másodperc a különbség. Sepp Wiegand kiesésével Hayden Paddon lépett fel a kategória dobogójára.

A nap végi sorrend is ez maradt, ugyanis a második baumholderi szakaszt nem rendezték meg. A nap korábbi részében a Historic bemutatón ugyanis egy holland páros fának ütközött autójával, a pilóta és a navigátor is életét vesztette a baleset során.

A WRC 3-as mezőnyben nem változott az előző napi sorrend, Sebastien Chardonnet áll az élen, Keith Cronin a második, Mohammed Al Mutawaa a harmadik.

A juniorok számára ezen a napon véget ért a világbajnokság német viadala, hiszen ők rövidebb versenyt futnak mindig. A listavezető Pontus Tidemand nyert Michael Burri előtt, harmadiknak Yeray Lemes ért célba.

 

Eredmények a 3. nap után:

1. Dani Sordo Citroen Total Abu Dhabi WRT DS3 WRC 2h 43m 48.5s
2. Thierry Neuville Qatar WRT Ford Fiesta RS WRC +0.8s
3. Mikko Hirvonen Citroen Total Abu Dhabi WRT DS3 WRC +1m 27.6s
4. Martin Prokop Jipocar Czech National Team Ford Fiesta RS WRC +6m 6.3s
5. Robert Kubica Citroen DS3 RRC +7m 33.1s
6. Elfyn Evans Qatar M-Sport WRT Ford Fiesta R5 +7m 40.9s
7. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Polo R WRC +9m 27s
8. Hayden Paddon Skoda Fabia S2000 +10m 37.3s
9. Mads Ostberg Qatar M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +12m 27.8s
10. Evgeny Novikov Qatar M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +14m 11.8s

 

Andrew

 

2013. augusztus 24.