Get Adobe Flash player

Deutschland Rallye 2013 - 4. nap

A Deutschland Rallye 4. napja

 

Két szakasz, 49 versenykilométer, 0,8 másodperc különbség. Ezzel a tudattal vágott neki a két élen álló páros a német rali világbajnoki futam utolsó napjának. Sordo vagy Neuville? Melyikük lesz a gyorsabb, ki szerezheti meg élete első világbajnoki futamgyőzelmét? Netán egy nevető harmadik aratja le a babérokat?

Dani Sordónak, mint egy falat kenyér, olyan szüksége van a győzelemre pályafutása további alakulása miatt, Thierry Neuville-nek pedig tovább nőne az ázsiója egy ilyen sikerrel. De nem feledkezhetünk meg csapataikról, a Citroen és az M-Sport is jócskán kiéhezett már a győzelemre.

Ezzel a tudattal kezdődött el a Deutschland Rallye utolsó napja, a spanyol és a belga pilótának nem volt mese, nyomnia kellett, ami a csövön kifért. Mindketten négy kemény gumival és egy ugyanilyen tartalékkal vágtak neki a dhrontali szakasz kétszeri teljesítésének. Az első körben Neuville a második részidős pontnál 1,6 másodperccel volt Sordo előtt, de kezdett elfogyni a féke, amivel együtt az önbizalma is elillant. A célban 2,2 másodperc hátrányt könyvelt el navigátorával, Nicolas Gilsoullal. „Túl sokat használtam a kéziféket, elmelegítettem a fékeket, de azt gondolom, a beállítások is lehettek volna egy kicsit keményebbek.” Arra a kérdésre, hogy el tudja-e még kapni Sordót, így válaszolt a belga: „Meg fogom próbálni. Minden lehetséges.” Sordo lassabban kezdett, majd jó tempót autózva megnyerte a gyorsaságit. „Az elején nem tudom, azt hiszem, hibáztam egy kicsit, de utána nagyon koncentráltam és keményebben nyomtam. Az utolsó rész nagyon nehéz volt, nagyon sok volt a sár mindenhol, de rendben átjöttünk.” Nyolc éves WRC-s pályafutása során első futamgyőzelmét szerezheti meg a Citroen versenyzője, de vajon hogyan bírja a nyomást? „Amit tehetek, hogy megyek, amilyen gyorsan csak tudok és próbálok nem gondolni erre. Ha nyernék, szép dolog lenne. Ha nem, legalább volt egy jó küzdelmünk…” – mondta Sordo.

A többiek jócskán kaptak, Ogier 12, Latvala 20, Hirvonen 36 másodperc hátránnyal ért célba. Az összetettben lévő nagy különbségek miatt természetesen ők másik taktikát választottak, megpróbálták kímélni gumijaikat és ellenőrizték az itinert az utolsó szakaszra, a Power Stage-re készülve.

Az élmezőny aztán fordított sorrendben nekilódult a bónuszpontokért zajló utolsó gyorsaságinak. Sebastien Ogier nagyszerű időt autózott, majd lassan elrajtolt a győzelemért küzdő két páros. Neuville a szakasz közepén egy másodperccel jobb volt Sordónál, az utolsó részidő megegyezett, de a gyorsasági végén hibázott a belga. Ennek ellenére boldogan nyilatkozott a beíróban. „Úgy érzem, ismét bizonyítottunk, még ha a végén le is maradtunk a győzelemről. Úgy döntöttem, ráhajtunk az utolsó szakaszon a győzelemre, de amikor kijöttünk az erdőből, összetévesztettem egy gyors balkanyart a szőlősben egy másikkal, és lecsúsztunk az útról. Amikor Nico bemondta az információt, már késő volt. Szerencsére vissza tudtunk jönni az útra, és célba tudtunk érni.”

A beíróban így Dani Sordo és navigátora, Carlos del Barrio örülhetett első győzelmének. „Ez egy nagyszerű pillanat számomra” – mondta el a szüleit elérzékenyülten átölelő spanyol. „Thierry nagyon nyomta. Nagyon ideges voltam a rajtban, de ez a győzelem az, amiről évek óta álmodtam.” Sordo 34 dobogós helyezés után szerezte meg első világbajnoki futamgyőzelmét.

A dobogó alsó fokán Mikko Hirvonen végzett a másik Citroennel. Nyolc perc lemaradással ugyan, de hibamentes versenyzéssel Martin Prokop volt a következő célba érő. A szenzációs ötödik helyen állhatott fel a céldobogóra DS3 RRC-jével Robert Kubica, aki mindvégig nagy csatát folytatott a mögötte végző Elfyn Evans-szal. Jari-Matti Latvala ugyan kiesett szombaton, de visszaállt, a hetedik helyen ért célba. Nyolcadiknak Hayden Paddon futott be, mögötte érkezetta az M-Sport két pilótája, Mads Ostberg és Evgeny Novikov, akik szintén nem teljesítettek minden szakaszt.

A WRC 2-ben tehát a Kubica, Evans, Paddon sorrend alakult ki, Kubica ezzel átvette a bajnokság vezető helyét.

A WRC 3 tulajdonképpen a Citroen DS3 R3T-k különcsatája, ezt az értékelést Sebastien Chardonnet nyerte, Keith Cronin és Christian Riedemann előtt.

 

A verseny végeredménye:

1. Dani Sordo Citroen Total Abu Dhabi WRT DS3 WRC 3h 15m 19.4s
2. Thierry Neuville Qatar WRT Ford Fiesta RS WRC +53s
3. Mikko Hirvonen Citroen Total Abu Dhabi WRT DS3 WRC +2m 36.1s
4. Martin Prokop Jipocar Czech National Team Ford Fiesta RS WRC +8m 0.8s
5. Robert Kubica Citroen DS3 RRC +9m 1.3s
6. Elfyn Evans Qatar M-Sport WRT Ford Fiesta R5 +9m 14.2s
7. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Polo R WRC +9m 55s
8. Hayden Paddon Skoda Fabia S2000 +13m 1.2s
9. Mads Ostberg Qatar M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +13m 28.1s
10. Evgeny Novikov Qatar M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +15m 17.9s

 

Andrew

 

2013. augusztus 25.