A Toyota ralitevékenységének kezdete
A Toyota elég későn, a hetvenes években csatlakozott azon autógyártók táborához, akik a ralizásban láttak kitűnő lehetőséget arra, hogy népszerűsítsék magukat. A gyár egészen 1972-ig nem vett részt nemzetközi versenyeken, de ekkortól is inkább privát csapatok használták a japánok autóit. Ezen csapatok között azé az Ove Anderssoné volt a legjelentősebb, aki korábban Renault Alpine-ok volánja mögött szerzett magának hírnevet. A svéd, miután túl volt karrierje csúcsán, elkezdett gondolkodni azon, milyen üzletbe vághatna bele. Mivel korábbi kenyéradóinál, a Peugeot-nál és a Renault-nál jól mentek a dolgok, Andersson új utat, a Toyotát választotta.
Nem túlzás azt állítani, hogy a svéd volt az, aki a Toyota márkát behozta a raliba, később az Ő cégéből alakult meg a TTE, azaz a Toyota Team Europe. A csapat székhelye kezdetben Svédországban volt (a kocsikat ekkor még Belgiumban helyezték forgalomba, mivel ott volt a Toyota Europe székhelye).
A gyárvezetés és Andersson között folyamatos viták voltak arról, hogy a Toyota melyik modelljét használja a TTE a raliban. A korábbi versenyző a kompakt méretekkel rendelkező Corollát küldte volna csatába, míg a gyár a sportosabb Celicát részesítette előnyben. Ennek megfelelően az első, gyári támogatással épülő autó egy Celica volt. A sors furcsa fintorának köszönhetően az első igazán nagy nemzetközi eredményt, ami világbajnoki futamgyőzelem is volt egyben, mégis egy Corolla szerezte meg. Ezt a sikert az 1975-ös esztendőben Hannu Mikkola aratta Finnországban.
A TE20 kóddal rendelkező autóba egy 1600 köbcentiméteres, 8 szelepes, de DOHC vezérléssel rendelkező motort szereltek, ez gruppe 2-es homologizációval rendelkezett.
A TE27 kódjellel ellátott kocsi hajtásáról egy szintén 1,6-os, de már 16 szelepes, injektoros erőforrás gondoskodott, ami igencsak fejlettnek számított abban az időszakban. A 185 lóerős aggregát természetesen hosszában került be a motortérbe és a hátsó kerekeket hajtotta.
A világbajnokság kiírásának első évében, 1973-ban az Egyesült Államokban megtartott Press-on-Regardless Rally-n a kanadai Walter Boyce egy Corollával végzett az első helyen. Európában a következő évben mutatkozott be a gruppe 2-es szabályok szerint épült kocsi, Andersson Portugáliában a negyedik helyen ért célba, a RAC Rally Björn Waldegard lett ugyancsak negyedik. Egy évvel később Portugáliában a TTE alapítója felfért a dobogóra, az 1000 Tó Rally-n pedig jött a csapat első győzelme is Mikkola révén, de már a gruppe 4-es kocsival.
Mikkola és Andersson még teljesített néhány futamot a Corollával, de a sikerek nem változtatták meg a Toyota hozzáállását, a gyár a Celicát akarta sikerre vinni a Corolla helyett...
Műszaki adatok (TE27):
Homologizáció: 1970.01.01. (1581)
Elrendezés: elöl hosszában elhelyezett motor
Hajtás: hátsókerékhajtás
Hossz / szélesség / magasság: 3495 mm / 1590 mm / 1335 mm
Tengelytáv: 2335 mm
Súly: 850 kg
Motor:
Soros, 4 hengeres szívómotor, 16 szelepes DOHC vezérlés, benzinbefecskendezés
Hengerűrtartalom: 1589 ccm
Furat: 85 mm
Löket: 70 mm
Kompresszióarány: 10,2:1
Teljesítmény: 185 LE (fordulatszám: 7500 1/min)
Forgatónyomaték: 185 Nm (fordulatszám: 6000 1/min)
Andrew