Get Adobe Flash player

Hírek: Hyundai New Generation i20 WRC - Új Hyundai WRC csak 2016-ban

 

Új Hyundai WRC csak 2016-ban

A Hyundai elhalasztotta új i20 WRC-jének bemutatkozását 2016-ig, egyúttal felhagyott azzal a tervével, hogy a kérdéses masina háromajtós karosszériával készüljön.

A Hyundai második generációs i20 World Rally Car-ja a fejlesztésének középső szakaszában jár. Az autón történő munkálatok a 2014-es év elején kezdődtek meg, bemutatkozása pedig ennek a szezonnak a közepére volt várható. Michel Nandan néhány napja azt nyilatkozta a wrc.com-nak, nem siettetik a folyamatokat. „2013-ban mindössze hat hónapunk volt arra, hogy kifejlesszük a jelenlegi autót, úgyhogy voltak még teendők, miután bemutatásra került az” – mondta el a Hyundai Motorsport igazgatója. „Nem akarunk hibákat elkövetni ezzel az új kocsival, ami körülbelül 99 százalékban új. Sokkal jobban tervezettnek és fejlesztettnek kell lennie, mint amilyen az elődje. Kicsit több időnk van minderre, úgyhogy sokkal jobban optimalizált, mint a jelenlegi autó. Kihasználjuk az időnket, hogy olyanok legyenek a dolgok, mint amilyeneknek lenniük kell.”

Az új masina tesztjei a tavalyi év vége felé kezdődtek, alaposabb próbáknak pedig két héttel ezelőtt vetették alá, a kormányánál Thierry Neuville és Kevin Abbring foglalt helyet Dél-Spanyolország murvás útjain. „Nagyon jól alakult a teszt, nem voltak komolyabb problémák” – árulta el Nandan. „Még mindig a fejlesztési fázisban vagyunk ugyanakkor, javítjuk és módosítjuk az egyes komponenseket. Nem csináltunk még semmilyen direkt összehasonlítást a jelenlegi modellel. A következő hetekben ki fogjuk értékelni az autó potenciálját, hogy meghatározzuk, mikor lenne jó bemutatni. Jelenleg túl korai még erről beszélni. Az a célunk, hogy egy versenyképes autónk legyen a jövő évre. Ez az, amiért nem akarunk rohanni” – hangzottak korábban a szakvezető szavai.

 

Ötajtós kasztival a továbbiakban

A szándékok szerint a csapat az i20 coupé változatából építette volna meg újgenerációs World Rally Car-ját, a háromajtós típus sorozatgyártásának előre nem látott gyártási problémái miatt azonban jelentős módosításokat kellett eszközölni a WRC projektben. Ennek eredményeként az ötajtós „Új Generációs” i20 WRC helyettesíti a jelenlegi modellt, amire azonban a 2016-os Monte-Carlo Rallye előtt nem fog sor kerülni.

„Azt reméltük, hogy ennek a szezonnak a vége felé be tudjuk vetni az új autót, sajnos azonban a homologizációs ütemezési gond miatt – ami a háromajtós utcai változattal kapcsolatos – csúszni fog a programunk” – mondta el Nandan a Hyundai Motorsport közleményében. „Úgy döntöttünk emiatt, hogy a továbbiakban is az Új Generációs i20 WRC ötajtós verziójára koncentrálunk, ami a 2016-os Monte-Carlo Rallye-tól fog versenybe szállni. Ez az áttervezett ütemterv extra időt biztosít arra, hogy az autó teljesítményének tekintetében ott legyünk, ahol akarunk.

A jelenlegi Hyundai i20 WRC ugyanakkor számos fontos fejlesztésen fog átesni, amitől azt reméljük, hogy a dobogós helyezésekért lehetünk velük továbbra is harcban ennek a szezonnak a folyamán.”

A közlemény az új, ötajtós kocsival lefolytatott négynapos tesztre is kitért. „Egy nagyon aprólékos teszthetünk volt Spanyolországban nemrég, melynek során az Új Generációs i20 WRC továbbfejlesztett változata futott Almeria régiójában” – nyilatkozta Nandan. „A motor és felfüggesztés fejlesztésein dolgozott Kevin és Thierry, valamint magaslati teszteket is végeztek, ami segíteni fogja az autó továbbfejlesztését, ahogyan a 2015-ös éven megyünk át.”

 

Andrew

 

2015. április 10.