Get Adobe Flash player

Hírek: Hyundai New Generation i20 WRC - Nem a forráshiány az oka a Hyundai késlekedésének

 

Nem a forráshiány az oka a Hyundai késlekedésének

Michel Nandan cáfolta azt a híresztelést, miszerint az új i20 WRC halasztásával kapcsolatos döntés költségvetési okokból született volna. A Hyundai Motorsport vezetője hozzátette azt is, az újdonság rögtön a kezdetektől képes lesz a győzelemre.

A szóbeszédek szerint legfőképpen pénzügyi megszorítások okozták azt, hogy a frankfurti gárda úgy határozott, nem mutatja be ebben a szezonban az új autót, hanem 2016-ra halasztja a debütálást.

Egy, a csapathoz közeli forrás a következőket mondta el: „Nem hinném, hogy kétség lenne afelől, hogy meglenne a költség, a megfelelő léptékű költség, de volt arról szó, hogy miként és milyen sebességgel áramlik át a pénz Koreából a német csapat felé.”

Nandan ugyanakkor határozottan cáfolta ezeket a vélekedéseket. „A döntés nem a csapat költségvetési helyzetével kapcsolatos, kizárólag homologizációs probléma, amit az utcai autó gyártásának ütemezése okozott” – mondta el a szakember.

A csapat a coupé karosszériájú i20 fejlesztését részesítette előnyben, az Autosport magazin értesülései szerint azonban a szükséges huszonötezer utcai példányból hétezer darab készült eddig mindösszesen, ami arra kényszeríti a Hyundai-t, hogy az ötajtós karosszériával végezze el a homologizációt.

A háromajtós változat tesztelése tavaly szeptemberben kezdődött, Nandan ugyanakkor elmondta, a tervezési és fejlesztési munkák egyáltalán nem voltak hiábavalóak, az plusz hat hónap pedig, amit a Hyundai nyert most, biztosítja, hogy az autó már az első pályára lépésétől készen álljon a győzelemre. „A háromajtós kocsi alapvetően ugyanaz, mint a 2016-os autónk” – mondta el a csapat vezetője. „Nagyon sok mindent átviszünk, a platform ugyanaz. Mechanikailag megegyezik, csupán a karosszérián kell dolgoznunk. Gyorsabb lesz, amikor kijön. Több időnk van most tesztelni, úgyhogy tudunk az autón dolgozni, hogy finomítsunk még rajta.”

 

Az új autó rövidebb pályafutása

A Hyundai vadonatúj i20 WRC-je a jövő januári Monte-Carlo Rallye-n fog bemutatkozni, és mindössze egy szezont fog futni, mielőtt az új technikai szabályok 2017-ben életbe lépnek. Az egyetlen évhez szükséges befektetéssel kapcsolatban Nandan a következőket mondta el: „Ez az egyik rossz oldala a döntésnek. Azt jelenti, hogy nagy beruházást eszközlünk egy évért, de oké, nem tudunk ezen semmit sem változtatni. Még az is lehetséges, hogy lehet majd 2016-os World Rally Car-ral is futni 2017-ben, de nem hinném, hogy ez lenne a szellemiségünk.”

A Hyundai mindig is abban a pozícióban volt, hogy három autót fejleszt és épít négy évre, az eredeti terv ugyanakkor az volt, hogy a tavalyi kocsit idén leváltják, majd egy újabb érkezik 2017-re.

Nandan hozzátette, hogy a 2017-es szabályok irányzata segítheti a márkát. „A gyártók mindannyian ugyanazon a véleményen vannak és megegyeztek abban a pontban, hogy annak megfelelőek legyenek a szabályok, hogy a lehető legtöbbet meg lehessen tartani a jelenlegi autókból. Az bizonyos, hogy segítene nekünk, ha a jövő évi autó nem különbözne olyan sokban a 2017-estől és át tudnánk venni több 2016-os alkatrészt is.”

 

Andrew

 

2015. április 17.