Get Adobe Flash player

Hírek: Hyundai New Generation i20 WRC - Jókor jött a Hyundai?

 

Jókor jött a Hyundai?

A Hyundai idén tért vissza a rali világbajnokságba az i20-szal, egy olyan modellel, ami viszonylag réginek mondható, 2009-ben jelent meg a piacokon.

A Hyundai Motorsport már a 2013-as tesztelések alkalmával kijelentette, csupán egy évig szeretnék ezt a kocsit használni, utána egy másik, meg nem nevezett típusra nyergelnek át. Ez azonban valószínűleg továbbra is az i20 lesz, melynek a cég új formavilága szerint készült új, minden dimenziójában kicsit nagyobb változata ősszel mutatkozik be a nagyközönségnek. Itt jön a kérdés, hogy érkezik-e ekkor a kocsi háromajtós változata is – köztük az 1,6 literes turbómotoros, N jelű sportos változat –, ami ahhoz kell, hogy háromajtós karosszériával vehessenek részt a továbbiakban is a versenyeken.

Amennyiben ez nem történik meg, csúszik a projekt, egy darabig még kénytelenek lesznek a dél-koreaiak a mostani i20 WRC-t használni, esetleg az ötajtós változatból építik meg az új gépet.

Az mindenesetre biztos, nem lesz egyszerű dolguk, hiszen a jelenlegi autót is fejlesztés alatt áll még, emellett kell talpra állítaniuk az új gépet is, amire mellesleg elég rövid idejük lesz, hiszen annak még az utcai változata sem végleges. Másrészt, mivel gyári csapatként indulnak idén a rali világbajnokságon, a tesztnapok száma korlátozott, ezt majd meg kell osztaniuk a két autó között.

A Hyundai volt az első, aki a 2014-es WRC szabályoknak megfelelő autót épített, a többiek önként vállalva maradtak még egy évig a korábbi előírások szerinti kocsiknál. Igaz, a különbségek nem radikálisak, de az új csapat ebből hasznot húzhatott volna. Ugyanakkor ezzel a szerencsétlen idejű típusváltással és azzal, hogy egy régi modellel időzítették a visszatérésüket, az előny elveszni látszik, sőt… Lehet, hogy kicsit jobban át kellett volna gondolni a belépés időpontját?

 

Andrew

 

2014. február 1.