Get Adobe Flash player

Hírek: Hyundai New Generation i20 WRC - Nandan bizakodó, de tart a Volkswagentől

 

Nandan bizakodó, de tart a Volkswagentől

Annak ellenére, hogy a Hyundai lesz az egyetlen gyártó, mely teljesen új autót fog bemutatni a jövő évi rali világbajnokságon, a csapat vezetője, Michel Nandan azt állítja, továbbra is a Volkswagen lesz a mérce.

A Hyundai Motorsport december 9-én leplezi le hivatalosan az új alapmodellre épülő World Rally Car-ját. A kocsinak, mely intenzív tesztprogramon esett át, véglegesítették már a homologizációs specifikációját. Annak ellenére, hogy bízik az Újgenerációs i20-ból készülő gépben, Nandan úgy véli, az igazi sebességre a sorozat negyedik, Argentínában megrendezésre kerülő versenyéig nem fog fény derülni.

„Argentínában többet fogunk tudni. Úgy gondoljuk, jó lehetőségeink vannak, de a Monte és a svéd elég különleges események, Monte-Carlo főleg, bármi megtörténhet ott. Még akkor is, ha egy olyan autóval érkezel meg, ami nem teljesít jól, sikeres lehetsz Monte-Carlóban” – mondta a francia szakember. „Az igazi jelzés arról, hogy hol tart az autónk, nem igazán jön meg a sorozat negyedik, argentin fordulójáig, mivel a harmadik, mexikói verseny nagy tengerszint feletti magasságára is gondolni kell.”

A Hyundai nem végzett összehasonlító teszteket az eddig futott i20 WRC és az időközben a 2015-ös Arany Kormánykerék díjat elnyert új modellre épülő versenyváltozat között, Nandan ennek ellenére elégedett az utóbbi modellel. A dél-koreai márka sportrészlegének vezetője mindig is azon a véleményen volt, hogy olyan technikát kell bemutatni, ami képes a Polo WRC legyőzésére, ugyanakkor azt várja, hogy a Volkswagen is odafigyel a téli tesztekre és még gyorsabb lesz a következő szezonban.

„Elégedett vagyok azzal, amink van, azt viszont nem tudom, hogy mit hoznak össze ők a jövő évre” – nyilatkozta Nandan. „Vegyünk egy példát, tavaly fél másodperc és kéttized között volt, amennyivel lassabbak voltunk a Volkswagenhez képest kilométerenként, és idén is ez volt a helyzet – ugyanakkor tudjuk, hogy javítottunk az autónkon, tudjuk, hogy mit csináltak a mérnökeink az autónkon idén. A különbség azonban ugyanannyi. Biztos, hogy nem fognak megállni.”

A Hyundai Motorsport a homologizáció előtti utolsó pillanatig kihasználta a lehetőségeket a fejlesztésre, a szeptemberi tesztekhez képest novemberben már módosított első lökhárítóval jelent meg az új i20, melynek levegőbeömlőjén és a szélein is változtattak, más hátsó szárny került a kocsira, és több különbség volt megfigyelhető a hátsó sárvédőszélesítésen is. Az új i20 lesz egyébként a legrövidebb életű World Rally Car a világbajnokság történetében, mivel egy szezont fog csupán futni gyári színekben, hiszen 2017-ben a szabályváltozások miatt ismét egy másik autóval kell előállnia az alzenaui csapatnak.

 

Andrew

 

2015. december 7.