Get Adobe Flash player

Hírek: Hyundai New Generation i20 WRC - Sakkozó Paddon, kijelölt Sordo

 

Sakkozó Paddon, kijelölt Sordo

Hayden Paddon decemberben teljesítette első olyan tesztjét, mely a Monte-Carlo Rallye felkészülésének jegyében zajlott. Az új-zélandi versenyző tipikusan őszinte volt azzal kapcsolatban, amit látott.

A Hyundai pilótája sohasem tapasztalhatta még meg az Alpok száraz és jeges aszfaltjának keverékét, így tágra nyílt szemekkel jött le a tesztelésre kijelölt pályáról.

„Száraz aszfalton kezdheted az adott szakaszt a völgyben, de kapaszkodj fel 1000 métert a hegycsúcs felé, az tele van jéggel és hóval” – mondta el Paddon még karácsony előtt. „Ilyenek a körülmények, melyek közepette el kell döntened, hogy a slickeket vagy a szöges gumikat rakod fel, és mérlegelned kell az időveszteséget az időnyereséghez képest. Majdnem olyan ez, mint egy sakkjátszma, élvezetes lesz. Élvezetes volt kipróbálni a különböző gumitípusokat is a teszt folyamán – beleértve a szöges hógumikat a száraz aszfalton, ami olyan volt, mint a driftelés.”

A pilóta a szezonnyitón még a régi, 2015-ös specifikációjú i20 WRC-vel fog rajthoz állni, a világbajnokság második fordulóján, Svédországban ülhet bele az újgenerációs kocsiba. Mielőtt navigátorával, John Kennarddal visszautaztak volna Új-Zélandra, hogy otthon töltsék a karácsonyt, a Svéd Rally felkészülési tesztjét is teljesítették.

„Jó volt egy kicsit az autóban ülni mostanában, több mint hétszáz tesztkilométert tettünk meg a Monte és a svéd teszten” – nyilatkozta Paddon. „A Monte bemutatkozásunk során – mely a versenynaptár egyik legnagyobb kihívásokkal rendelkező versenye – a régi autó használata biztosítja, hogy a lehető legjobban próbáljunk meg alkalmazkodni a feltételekhez. Az új kocsi elképesztően néz ki, és nem csak kívülről. A karosszéria alatt sokkal több idő és részlet került be az autó tervezésébe, aminek remélhetőleg elnyerhetjük a jutalmát a versenyekre érkezve.

Múlt héten két napot töltöttünk Svédországban lebonyolítva az első havas tesztünket. Természetesen nagyszerű érzés az új autóval nekikezdeni, jól illeszkedik a vezetési stílusomhoz. Bármikor, amikor új autóval indulsz el, a nulláról kell kezdeni a beállításokat, hogy megtalálj egy alapot. Ezt egyetlen teszt alkalmával megtenni lehetetlen, úgyhogy lehetünk mi a lehető legfelkészültebbek most, több versenybe és tesztbe fog telni, amíg kihozzuk a teljes potenciált az autóból. A kezdeti jelek azonban bíztatóak.”

Sordo a kijelölt

A Hyundai vezetői kinyilatkozták, hogy nem lesz elsőszámú pilótájuk 2016-ban, és azt is hozzátették, hogy adott esetben cserélgetni fogják a versenyzőiket, Paddont, Dani Sordót és Thierry Neuville-t a Hyundai Motorsport, mint elsőszámú gyári csapat felállásában. Igen ám, de a rali világbajnokság sportszabálya megköveteli, hogy egy gyári alakulat egyik pilótája legalább tíz versenyre nevezve legyen – korábban ennek a versenyzőnek minden futamon rajthoz kellett állnia, de módosították a szabályt, hogy nagyobb rugalmasságot biztosítsanak a különítményeknek.

A fentiekből kellett, hogy kihozza a Hyundai Motorsport a számára legkedvezőbb megoldást, ami talán egy kisebb meglepetést hozott. „Nincs elsőszámú pilótánk a csapatban, de Dani Sordo a ’kijelölt’ versenyzőnek 2016-ra, hogy megfeleljünk a rali világbajnokság előírásainak” – áll a csapat január 5-i Twitteres közleményében.

 

Andrew

 

2016. január 6.