Get Adobe Flash player

Nandan: 2014-ben jó eredményeket akarunk elérni már

A Hyundai Motorsportnak, a csapat tagjainak nem volt nyári szünet, ahelyett, hogy a napon süttették volna hasukat, keményen dolgoznak új projektjükön, ami felrázhatja a rali világbajnokságot, főként akkor, ha a Hyundai sikeres rajtot vesz a jövő évi sorozatban. Az i20 WRC-t próbálták már murván és aszfalton is, és az elkövetkezendő hónapokban újabb tesztek várnak a kocsira. Még ha nincs is konkrét visszajelzés jelen tevékenységükről, a Hyundai szeretné kihasználni tevékenységének teljes marketing potenciálját, ami alapján nagyon interaktív és közvetlen csapatra számíthatunk. Jelenleg azonban a „túl korán van ahhoz még” politikát követik bizonyos témákban, ugyanakkor bizakodóak, hogy 2014 nem csak a tanulásról fog szólni, de néhány jó eredményt is elérnek majd.

Az interjúalany Michel Nandan, a Hyundai Motorsport igazgatója:

- Jelenlegi állapotában mi a legjobb dolog az i20 WRC-vel kapcsolatban?

- Számomra az a legnagyszerűbb tény az i20 WRC-vel kapcsolatban jelenleg, hogy az eddig elvégzett tesztek során a mechanikus alkatrészekkel kapcsolatban nem találkoztunk semmi komoly problémával. Természetesen volt néhány gondunk, ez jellemző egy autó fejlesztési fázisában, de semmi olyan, amit a technikai csapatunk ne tudott volna megoldani.

- Melyik területeken kell még fejlődni?

- Az autó minden kulcsfontosságú részén dolgoznunk kell még, a motoron, a felfüggesztésen, az erőátvitelen és magán az autó viselkedésén is. Ugyanakkor jó bázisunk van a munkához, a fejlesztés nagyon jó szakaszában vagyunk.

- Melyek a fő különbségek összehasonlítva azokkal a WRC-kel, melyeken pályafutásod alatt dolgoztál? Nyilvánvaló okokból az autók típusait nem kell elárulni.

- Mint ahogyan mindenki tudja, azok a WRC autók, melyeken dolgoztam és fejlesztettem a pályafutásom során, más korszakhoz tartoztak és más szabályoknak feleltek meg a jelenlegi WRC-kel összehasonlítva. Más volt a motorjuk, az erőátviteli rendszerük, azokban az időkben az előírások nagyobb szabadságot adtak a gyártóknak. Ami a méreteket és az autó viselkedését illeti, lehet találni hasonlóságokat, de nehéz tényleges összehasonlítást végezni.

- Mi az, amit véleményed szerint a Hyundai a meghirdetett „új rali világbajnoki megközelítéssel” hoz a sorozatnak?

- Az új megközelítés nem általában utal a rali világbajnokságra, hanem a Hyundai rali világbajnoki szereplésére. Ez azt jelenti, hogy teljesen új megközelítéssel vágunk bele a rali világbajnokságba ahhoz képest, mint amilyen a Hyundai 2000-es évek elején történt szereplése volt. Ahogyan egy korábbi interjúban említettem, az FIA rali világbajnoki sorozatán történő részvétellel kapcsolatos döntés a Hyundai Motor Company részéről egy szilárd elkötelezettség, a márka globális promóciós stratégiájának része ez.

- Mit gondolsz, a legyőzhetetlen csapat fogalma mítosz csupán? Képes véleményed szerint a Hyundai berobbanni 2014-ben?

- A tervünk 2014-re az, hogy miközben versenyzünk, minél többet tanuljunk. Tanulóév lesz ez a csapatnak, célunk az, hogy annyi adatot és visszacsatolást gyűjtsünk a versenyeken, amennyit csak tudunk, hogy felkészüljünk a jövőre. Nem várjuk a győzelmet azonnal, mivel most indítottuk el ezt a projektet, és szilárdan hiszünk abban, hogy úgy tanulunk, ha csináljuk, így az lesz a célunk, hogy a bemutatkozó szezon során egyenletesen jussunk el a csapattal és az autóval a versenyképes szintre. Természetesen be akarjuk fejezni a versenyeket, jó eredményeket akarunk elérni és – személy szerint – szeretnék néhány dobogós helyezést is!

- A pilóták kérdése mindig is fő téma a rali világbajnokságon, természetesen mindenki tudni szeretné a Hyundai 2014-es felállását. Nevek helyett le tudnád írni, mi lenne az ideális felállás tapasztalat, életkor, egyéb más szempont szerint?

- Őszintén szólva nincs egy specifikus életkor sávom, de olyan versenyzőket keresek, akiknek a rali világbajnoki futamokra vonatkozóan jó a hátterük és tudásuk, akik gyorsak, visszacsatolásukkal segíteni tudják a csapat fejlődését és az i20 WRC jövőbeli fejlesztését.

- Egyes pletykák szerint a Hyundai egy úgynevezett fizetős pilótát is keres. Erről tudnál bővebb információt adni?

- Csupán annyit tudok elmondani, hogy jó pilótákat keresünk. Ennyi!

- Ha korábbi, most már visszavonult rali világbajnoki versenyzőt hozhatnál a Hyundai-hoz, kiket szerződtetnél?

- Sebastien Loeb és Marcus Grönholm: ez az én álomcsapatom!

 

Andrew