Get Adobe Flash player

Logisztika Volkswagen módra - Az európai és a tengerentúli versenyek

 

Az európai és a tengerentúli versenyek

Hét teljesen megpakolt kamion szállítja az összes Európában megrendezésre kerülő rali világbajnoki futamra a Volkswagen csapatának felszereléseit, beleértve a három Polo R WRC-t, a tartalék alkatrészeket és a szerszámokat.

Csak a három tengerentúli versenyre 79 tonnányi tengeri és 18 tonnányi légi szállítmány megy.

A Volkswagen csapat számára a rali világbajnoki részvétel logisztikai felügyelete összetett folyamat, ami precíz szervezést igényel. A logisztikai szakértők háromutas szállítást alkalmaznak a tizenegy hónapig tartó szezon során, a felszerelést légi úton, közúton és hajóval továbbítják.

 

Zsúfolt ütemezés, háromutas szállítás

A 2013-as szezon logisztikai tervezése 2012 augusztusának végén kezdődött. A csapat feladata az volt, hogy két különböző mobil javítóműhelyt tervezzen, melyek 2013 januárjától tizenegy hónapon keresztül egyidejűleg utazzák körbe a világot.

A hét kamion a csapat hannoveri székhelyét tízszer hagyja el ebben az esztendőben, hogy az európai rali világbajnoki futamok szervizparkjainak helyszíne felé vegye az irányt. A Volkswagen gyári alakulatánál Lutz Meyer a felelős a logisztikáért. Csapatának mindent el kell juttatni a versenyekre, ami egy sikeres rali világbajnoki futamhoz szükséges lehet: a három Polo R WRC-től kezdve a tartalék alkatrészeken és a szerszámokon keresztül a tisztítóberendezésekig. Ne feledkezzünk meg a gumiabroncs állványokról, a nem kevesebb, mint száznegyven felniről, a szervizterület felépítményéről, a csapatvezetők irodájáról és minden olyan berendezésről, amire a háromszoros ralibajnok Dieter Depping által vezetett pályabejáró csapatnak szüksége lehet, beleértve a négy darab Golf R-t is.

A három tengerentúli versenyre, Mexikóra, Argentínára és Ausztráliára más megoldást alkalmaznak. A tavalyi év végén Meyer egy tengeri körutat foglalt le Bremerhavenből Leonba, Villa Carlos Pazba, Coffs Harbourbe, majd vissza, hogy a hét konténert, ami csaknem mindazt tartalmazza, mint ami a hét Európában használt kamionba kerül, tengeri úton elszállítsák. Ez azt is jelenti, hogy van, amikor a csapat tagjai hónapokig nem is látják felszerelésük egyik felét, amíg a konténerek hosszú tengeri útjukat töltik Mexikóból Argentína felé, vagy utána Ausztrália irányába. Csupán a három Polo R WRC és bizonyos alkatrészek érkeznek repülővel ezekre a versenyekre, mivel a rali világbajnokság egyes fordulói között túl kevés az idő arra, hogy ezeket a rendkívül értékes szállítmányokat hajóval szállítsák.

 

Tizenhárom verseny tizenegy hónap alatt

A csapatok számára a rali világbajnokság versenynaptára határozza meg a tervezés és szervezés tempóját. A szezon januárban veszi kezdetét Monte-Carlóban és novemberben fejeződik be Wales-ben. Ezek között többé-kevésbé háromhetente rendeznek futamokat. Az egyik eseményről éppen hogy visszaérkeznek a csapat szállítmányai a hannoveri bázisra, egy hét múlva máris kezdődik a bepakolás a következő versenyre. Az év utolsó futama után, karácsonykor és szilveszterkor kevesebb, mint két hónapja van a csapatnak, hogy felkészüljön a 2014-es szezon kezdetére.

 

Hatékony munkafolyamatok, intelligens eljárások, helyszíni javítás

A verseny kezdete előtt négy-hat nappal a Volkswagen hat fős szállítmányozási csapata megérkezik a szervizparkba és elkezdi felállítani a szervizterületet. Amint készen van ez a három Polo R WRC számára, a hat logisztikai munkatárs a háttérbe vonul, átadják a központ helyet a csapat szerelőinek és mérnökeinek. Innentől kezdve minden arról szól, hogy a három World Rally Car felkészítése optimális legyen az elkövetkezendő kihívásokra és hogy a rövid szervizidőket és javítási lehetőségeket a lehető leghatékonyabban használják ki a verseny ideje alatt.

Ez idő alatt a hat logisztikus a gumik kezelésével és a felszerelés karbantartásával van elfoglalva. Aztán amikor véget ér a futam, rögtön előtérbe kerülnek ismét, elkezdik szétszerelni a szervizterületet. Az európai viadalokon az első teljesen bepakolt kamion általában néhány órával a célceremónia után neki is vág a Hannover felé vezető útnak. A lényeg az idő, a következő versenyig sosincs túl sok belőle.

 

Andrew

 

2013. szeptember 8.