Get Adobe Flash player

Logisztika Volkswagen módra - számokban

 

Logisztika Volkswagen módra - számokban

A rali világbajnokság csapatainak és a legtöbb versenyzőnek az Ausztrál Rally a szezon legmesszibb versenye.

A világbajnokság újonca, a Volkswagen számára is ez az eddigi leghosszabb út és egyben legnagyobb logisztikai kihívás is.

Annak megszervezése, hogy a csapat és annak felszerelései a leghatékonyabb módon, hajón és légi szállítással juthassanak el Ausztráliába, már a múlt évben megkezdődött, mikor a logisztikai vezető Lutz Meyer hét konténer számára foglalt helyet, hogy a Volkswagen a tengerentúlra szánt felszereléseit egy körutazással eljuttassa Németországból Mexikóba, onnan Argentínába és Ausztráliába, majd vissza a csapat székhelyére.

Meyer a szállítókonténereket májusban látta utoljára Argentínában, amikor az ausztrál felügyelők lefertőtlenítettek minden alkatrészt, hogy elpusztítsák az esetlegesen rajtuk lévő baktériumokat, mielőtt azok bepakolásra kerültek volna.

A csapat a konténerekkel Coffs Harbourben találkozott újra, ahová légi úton érkeztek meg a versenyspecifikus dolgok, köztük a Polo R WRC-k is.

Alább néhány szám a Volkswagen gyári csapatának logisztikájáról, kezdve a kis értékekről haladva a nagyobbak felé:

2: A csapat minden versenyre elviszi két Ducati motorkerékpárját. A Volkswagen Motorsport igazgatója, Jost Capito, aki korábban enduro versenyző volt, szereti a pályákat két keréken bejárni. Egy Multistrada 120S Pikes Peak és egy Hypermotard SP közül választhat.

3: A szervizparkban lévő tartalék alkatrészek és karosszériaelemek elméletileg három további Polo R WRC összeszereléséhez lennének elegek.

6: A futamokon a Volkswagen hatfős logisztikai egysége felelős a szervizterület felállításáért és szétszereléséért, a gumiabroncsok kezeléséért és a felszerelések karbantartásáért. Ennek a legénységnek a tagjai általában másfél hetet töltenek távol otthonuktól versenyenként.

7+4: A Volkswagen hét kamiont küld az európai futamokra. Ezek viszik mindhárom Polo R WRC-t, a pályabejáráshoz szükséges komplett felszerelést, a mérnökök és csapatvezetők irodáját, minden tartalék alkatrészt, szerszámot, felnit, gumiabroncs tartót, az alkatrészmosó berendezést és a szervizterület felépítményét. Aztán van másik három teherautó, ami a csapat és a média ellátásához szükséges egységeket szállítja és egy kamion illemhelyekkel.

16/40/15: tizenhat szekrény a tartalék alkatrészek és a szerszámok számára, körülbelül negyven alumínium doboz, melyek más alkatrészeket és a speciális szerszámokat tartalmazzák, ezenkívül tizenöt acélból készült tárolóegység a felszereléseknek és más tartalék alkatrészeknek. A Volkswagen szervizterülete úgy néz ki az európai versenyeken, akár egy gyár.

18: A tengerentúli versenyek légi szállítmányai egymagukban tizennyolc tonnát nyomnak. Többek között ez tartalmazza a három Polo R WRC-t és azokat az alkatrészeket, melyek a szabályok szerint korlátozott számban használhatók fel.

25: Ha áramszünet állna elő a szervizparkban, a csapat két generátort tud csatasorba állítani, melyek mindegyike 12,5 kilowatt energia előállítására képes. Az összesen 25 kilowatt az összes lényeges rendszert működésben tudja tartani.

40: A tengerentúli versenyekre repülővel küldött extra felszerelések és alkatrészek negyven légi bőröndben kapnak helyet.

48/79: A hét konténer, melyet a Volkswagen hajóval küld a tengerentúli viadalokra, 48 tonnát nyom üresen. A tizenkét méter hosszú, úgynevezett High Cube tengeri konténerekbe a felszereléseket, tartalék alkatrészeket, a javítóműhelyt, a pályabejáró járműveket, a szervizsátrakat, a konyhát és a csapatvezetők irodáját pakolják, így összesen 79 tonna lesz a súlyuk.

140: A három Polo R WRC-hez a Michelin a helyszínre szállítja a gumikat. A Volkswagen Motorsport csapatának „csupán” a felniket kell szállítania, versenyenként nem kevesebbet, mint száznegyvenet.

600: A csapat egy alkatrészmosó berendezést visz a futamokra az alkatrészek és a felnik tisztítására. A szennyvizet egy nagy, hatszáz literes tartályba gyűjtik, betartva minden környezetvédelmi előírást.

101309,56: A Volkswagen csapata több mint százezer kilométert utazik szezononként. Ez egyenlő azzal, mintha két és félszer körbeutaznák a Földet. És ez nem tartalmazza azt a 47217,62 kilométeres körutat, melyet a tengeri szállítmányozás tesz ki a három tengerentúli verseny miatt.

Andrew

 

2013. szeptember 12.