Get Adobe Flash player

Logisztika Volkswagen módra - Kilenchónapos túra a világ körül

 

Kilenchónapos túra a világ körül

A Volkswagen Motorsport tengerentúli versenyeken látható főhadiszállása teljesen máshogyan néz ki, mint az európai futamokon használatos. Mexikóban, Argentínában és Ausztráliában a tábor nem a saját lábukon érkező speciális kamionokból és trélerekből kerül kialakításra, hanem a tengeri szállításra használt konténerekből.

A Volkswagen hét darab tizenkét méter hosszú konténert alkalmaz a három tengerentúli versenyen a szervizparki struktúrájának kialakításához. „Minden négyzetcentimétert kihasználunk” – avat be Lutz Meyer, a csapat logisztikai vezetője. Az egyik konténert konyhai felszerelésekkel látták el, egy másik szolgál a csapatvezetés és a mérnökök irodájául. A többi, csapatszínekre festett acélkonténerben anyagokat tárolnak. A Volkswagen Motorsport az első 2014-es tengerentúli versenyre, Mexikóba nyolcvankét tonna felszerelést küldött tengeri úton, melyek február 3-án indultak el Európából, hogy a március 6-án elrajtoló Mexikó Rally-ra megérkezzenek. A leintést követően innen vették az irányt Argentína felé, majd indulnak az utolsó állomásuk, Ausztrália irányába.

Az előző szezon során a tengerentúli felszerelés november közepén érkezett vissza Németországba. A rövid téli szünet alatt számtalan fejlesztés történt ezeken az eszközökön. „Saját áramfejlesztőnk van már például a számítógépekhez” – céloz Meyer arra, hogy túl sok problémájuk volt a helyi ellátással korábban.

A versenyautók szempontjából az azonban nem opció, hogy hónapokat töltsenek távol a csapat székhelyétől, így a Sebastien Ogier, Jari-Matti Latvala és Andreas Mikkelsen által vezetett Polo R WRC-k, valamint mintegy tizennyolc tonnányi anyag egy héttel a versenyek kezdete előtt repülővel utazik a tengerentúli helyszínekre. A repülőterekről aztán teherautók viszik a konténereket a szervizparkba. A Volkswagen Motorsport testreszabott légi konténereket használ, melyek milliméter pontosan illeszkednek az autóhoz. „Ezek Hannoverben lezárásra és plombálásra kerülnek teljes vámkezeléssel” – magyarázza Meyer. Csak akkor csomagolják ki a Polo R WRC-ket, amikor odaértek a célállomásra. Ennek az a célja, hogy megelőzzék a sérüléseket a költséges légi utaztatás során.

Mivel a konténereket nem mindig a legnagyobb figyelemmel kezelik, számos intézkedést hozott a csapat a további védelem érdekében, ami főleg a hajóra történő berakodásnál szükséges. „Néhány más dolgon is változtattunk, így gyorsabban lehetséges mindennek az össze- és szétszerelése.” Erre példa a három Volkswagen Polo R WRC munkaterülete felett világító lámpák tartókonzolja. Ezek most már hornyolt tartók.

 

Andrew

 

2014. május 6.