Get Adobe Flash player

Logisztika Volkswagen módra - Mamut feladat

 

Mamut feladat

A tengerentúli ralik óriási feladatot jelentenek a logisztikai részlegnek.

A rali világbajnokság versenynaptárának három állomása is tengerentúli – legalábbis európai nézőpontból. Ezek a mexikói, az argentin és az ausztrál futam, melyek szervizparkjában a Volkswagen Motorsport nem azzal a komplex létesítménnyel jelenik meg, mint amit Németországban, Spanyolországban vagy például Szardínián használ. Szerényebb ugyan a kiszolgáló létesítmény, de nem ennyire egyszerű az egész. A csapat hét darab tizenkét méter hosszú túlméretes, körülbelül nyolcvankét tonna felszerelést tartalmazó konténert utaztat körbe a világon.

„A konténerek február elején hagyják el a csapat székhelyét, és indulnak útra Mexikó felé” – mondja Lutz Meyer logisztikai vezető. A világbajnoki futam után, március elején onnan Carlos Pazba szállítják az árut az Argentin Rally-ra. Ez az egyszerűbb rész. A következő szakasz, az Ausztrália felé történő továbbítás a komplikáltabb, a déli félteke országának egészségügyi hatósága ugyanis a világ egyik legszigorúbbika.

Különösképpen a száj- és körömfájásos betegséget előidéző vírus miatt aggódnak, ami a szarvasmarha állományukat veszélyezteti. Ez a vírus pedig Argentínában otthon érzi magát. „Ez az, ami miatt tudnunk kell bizonyítani, hogy a felszereléseink gyakorlatilag sterilek” – magyarázza Meyer. Ha Brisbane-ben, az ausztrál nemzetközi kikötő karantén zónájában az ellenőrök egy kis földdarabot is találnak, az megakadályozhatja a felszerelés versenyközpontba, Coffs Harbourbe történő szállítását.

Amíg a konténerek belsejét relatíve könnyű sűrített levegővel, porszívóval, tisztítógépekkel és ha szükséges, kefékkel kitakarítani, a négy tréningautó például sokkal nagyobb problémát jelent. A Volkswagen Motorsport szerelői emiatt ezeket már akkor elkezdték felkészíteni az Ausztrália felé történő szállításra, amikor az argentin verseny folyt még.

Először is valamennyire szétszerelték az argentin pályabejáráson alkalmazott négy Golf R-t, amikor azokat a továbbiakban már nem kellett használni. Ez volt az egyetlen útja, hogy biztosak legyenek abban, minden tökéletesen tiszta, még a lökhárítók hátulján, a belső térben vagy a motorházban is. „Szerencsére ismerős már a procedúra, ez már rutinszerű számunkra” – mondja a német alakulat logisztikai vezetője.

Az ausztrál hatóságok néha teljesen váratlan helyeket ellenőriznek le. A Crafter, ami szintén a konténer tartalma, más dolgokkal együtt fagerendákkal került rögzítésre. „Rendelkezünk kell egy igazolással, ami bizonyítja, hogy a fa tiszta. Ez az, ami miatt ezeket a gerendákat itt Argentínában újraimpregnáltuk” – említi Meyer.

Ha minden a tervek szerint alakul, a hét konténer szeptember közepén ékezik Coffs Harbourbe, éppen időben az Ausztrál Rally-hoz. A verseny után Németországba lesz visszaszállítva az áru, a csapat várhatóan november közepén látja ismét a tengerentúli felszerelését. Több mint kilenc hónappal az után, hogy elindult onnan.

 

Andrew

 

2014. május 19.