Get Adobe Flash player

Logisztika Volkswagen módra - Távolsági szerviz Volkswagen Crafterekkel

 

Távolsági szerviz Volkswagen Crafterekkel

A rali világbajnoki futamok szervezőinek a nagyobb távolságok és a szűkösebb időkeretek miatt nem mindig van lehetőségük, hogy a futamok versenynapjainak közepén visszairányítsák a versenyautókat a szervizparkba. A csapatok ilyenkor összepakolják felszereléseiket, és útnak indulnak, hogy mobil szervizt biztosítsanak párosaik számára. Távolsági szerviz, így nevezik ezt a lehetőséget, mely szigorú feltételekhez van kötve. A Volkswagen Motorsport távolsági szervizes csapatát huszonöt ember, valamint három Volkswagen Crafter alkotja. Utóbbiak a VW robosztus, extrém feladatok elvégzésére szolgáló teherautói, ezeket használja a csapat az egyszerűbb szervizpark létesítésére.

 A modellváltozattól függően a Crafterek három-öttonnányi áru szállítására alkalmasak. A nagy hasmagasságnak, a hatfokozatú manuális sebességváltónak, az alapváltozatban is meglévő kapcsolható összkerékhajtásnak köszönhetően a Crafterek a raliversenyek bármely pontját is könnyűszerrel tudják megközelíteni. Erre azért van szükség, mert a távolsági szervizeket nem mindig falvakban, jó minőségű területeken, mint például az aszfaltos versenyek esetében jelölik ki. A Volkswagen Motorsport csapatánál egyenként négy szerelő felel minden esetben a három Polo R WRC-ért. Az angolul remote szerviznek nevezett javítási lehetőség alkalmával rajtuk kívül természetesen jelen vannak a mérnökök is, de a versenyzők is segíthetnek a munkákban. „Mindhárom brigád felelős azért, hogy a Volkswagen Crafterbe a megfelelő felszerelések kerüljenek be” – mondja Ralf Arneke. Ő a Volkswagen Motorsport főszerelője, több más mellett az is a feladata, hogy biztosítsa a távolsági szervizek gondmentes lebonyolítását.

A csapatoknak általában nem sok idejük van a távolsági szervizekben, ráadásul különleges szabályok szerint dolgozhatnak. „Olyan alkatrészeket szabad csak kicserélni, amiket a World Rally Car visz magával” – magyarázza Arneke. „Emiatt csak szerszámokat hordunk magunkkal.” Az előírások emellett tiltják azt is, hogy a vízen kívül más folyadékot használjanak a távolsági szerviz során. A tevékenységek idején technikai ellenőrök biztosítják azt, hogy senki ne jusson sportszerűtlen előnyhöz.

A szervizidő alatt a versenyzők némi lélegzethez jutnak, ilyenkor ki tudják elemezni a gyorsasági szakaszok első teljesítésének tapasztalatait és hogy mi szükséges ahhoz, hogy a második körben javulni tudjanak. A távolsági szervizre kapott idő aztán véget is ér. Sebastien Ogier, Jari-Matti Latvala és Andreas Mikkelsen, valamint navigátoraik, Julien Ingrassia, Miikka Anttila és Ola Floene visszaülnek a versenyautókba, hogy folytassák a viadalt, míg a szervizcsapat bepakol a Volkswagen Crafterekbe, és útnak indul vissza a verseny központjánál található szervizparkba. Ha minden jól megy, este itt fognak újra találkozni a versenyzők, a szerelők és a Polo R WRC-k.

 

Andrew

 

2014. november 14.