Get Adobe Flash player

Egy mountain bike… tényleg?

Mikor nem hegyikerékpár egy hegyikerékpár? A válasz: amikor az egy enduro motor.

Egy Franciaországban adott interjú során a Citroen korábbi csapatvezetője, Guy Frequelin elárulta, hogy annak a kerékpárnak, mellyel Sebastien Loeb 2006-ban elesett – és ennek köszönhetően az idény utolsó négy futamát ki is kellett hagynia, veszélyeztetve harmadik világbajnoki címét –, volt egy motorja is. Abban az időben az volt a sztori, hogy Loeb egy hegyikerékpárral törte össze magát.

„Amikor Seb mesélte nekem, mi történt, és elkezdett a mountain bike-ról beszélni, azt mondtam neki: ’Seb, ne bolondozz velem’. Rögtön megértette” – mesélte Frequelin, aki bizalmasa volt Loeb-nek. „Addig, amíg nem voltam benne biztos, hogy ez nem egy biciklis baleset, azt adtam elő a csapatnak és Claude Satinet-nek, a Citroen igazgatójának is, hogy ez egy hegyikerékpáros baleset volt. Ugyanakkor nem kértem azt Sebtől, hogy erősítse meg, egy enduro motorral érte a baleset.”

Bár a versenyzőket a szerződésük rendszerint tiltja a veszélyesnek számító sportok művelésétől, így az enduro motorozástól is, Frequelin elmondta, nem tett szemrehányást sztárversenyzője felé.

„Nem volt értelme. Csupán arról gondoskodtam, hogy a lehető legjobb ellátásban részesüljön.”

Néhány héttel később aztán az ausztrál verseny alatt Loeb harmadszorra is világbajnoknak kiálthatta ki magát, miközben a felgyógyulás fázisában otthoni kanapéján ücsörgött.

 

Andrew