Get Adobe Flash player

Ausztrál Rally 2013 - 2. nap

Az Ausztrál Rally 2. napja

 

A rali világbajnokság kenguruk földjén megrendezésre kerülő viadalának második napján 132 gyorsasági kilométer várt a párosokra. A mezőny rögtön egy különleges, a világbajnokságon is hosszúnak számító, ötven kilométeres gyorsaságival indult.

A szakaszt öt másodperces különbséggel Ogier nyerte Hirvonen előtt, aki értetlenül állt a francia pilóta teljesítménye előtt. „Csaknem az az érzésem, hogy játszik velünk. A részidőink azt mutatták, hogy egyszer egy másodperccel vagyunk előtte, aztán eggyel mögötte, oda-vissza ment ez a szakasz legnagyobb részén, majd hirtelen három másodperccel került elénk. Majdnem beesetünk a vége felé, ami után kicsit óvatosabbra vettük a dolgot. Annyit tudunk csinálni, hogy megpróbáljuk nyomás alatt tartani, és meglátjuk, mi történik.”

Ogier így válaszolt citroenes riválisa szavaira a gyorsasági beírójában: „Nem játszottam vele, de próbáltam követni a ritmusát, nem nyomtam nagyon. Elég volt ez is.” A Volkswagen Motorsport másik versenyzője, Jari-Matti Latvala elégedetlen volt a beállításokban elvégzett módosításokkal, elmondása szerint nem úgy reagált az autó erre, mint azt várták, a Polo alulkormányozottá vált. Ettől függetlenül a finn hozott néhány másodpercet Kris Meeke-n. Az észak-ír is egy kis alulkormányozottsággal küszködött, ugyanakkor lemondott arról, hogy elkapja a harmadik helyen autózó Thierry Neuville-t. Meeke a Citroentől azt az utasítást kapta, célba kell érnie.

A kör második szakaszának rajtja után nem sokkal Latvala nekicsúszott a partoldalnak, a jobb hátsó gumi kilyukadt, de az első kereke is megsérült, emiatt visszaesett Ostberg mögé. Márkatársa, Mikkelsen is hibázott ugyanezen a helyen, a fordos Ostberg pedig erős túlkormányozottságra panaszkodott, ráadásul a rajtpozíciója miatt sokkal porosabb, ezáltal csúszósabb volt az út számára, mint a később rajtolóknak. A szintén az M-Sport kötelékében teljesítő, negyedik helyen álló Thierry Neuville is ezt tapasztalta. „Hihetetlenül csúszik több kanyarban is. Kicsit le kellett lassítanom, hogy be tudjam fejezni a szakaszt. Nem volt egy tiszta nyom sem, olyan volt, mintha jégen vezetnék.” A tízedikként induló Ogier, kihasználva a tisztább pályát, ismét hibátlanul teljesített, megnyerte ezt a gyorsaságit is.

A nap közbeni szervizbe tehát Ogier érkezett az első helyen, Hirvonen 28 másodperc, Neuville egy perc lemaradással követte őt. Meeke nyolc másodperccel volt a fiatal belga mögött és huszoneggyel Ostberg előtt, amikor ismét a nambuccai hosszú szakasz felé vették az irányt a versenyzők.

Miután a Citroen a csapatversenyre figyel, Meeke legfőbb feladata a célba érkezés lett volna. Ehhez képest az észak-ír lecsúszott az útról, a DS3 WRC felborult, legénysége a csapat legnagyobb bánatára nem tudta folytatni a versenyt.

Latvala az idény eleje óta küzd a Polo beállításaival, érzése szerint most ismét rátaláltak a helyes útra. „Nagyon-nagyon frusztráló volt. Néha nem volt jó, aztán úgy gondoltam, rendben van, de újból visszaestünk. Most megint a jó irányba haladunk, és szeretném, ha ezt tudnánk is tartani” – nyilatkozta a finn. Ő is és Mikkelsen is megelőzte délután az árkot is járó, majd megforgó Ostberget, míg Novikov egy defekt miatt négy percet vesztett. Mindkét délutáni szakaszt, valamint az esti szuperspeciálisokat is Ogier nyerte. A nap végi eredménylistán a francia Hirvonennel és Neuville-lel osztozik a dobogón, majd a két Volkswagen, Latvala és Mikkelsen következik. Az időkülönbségek nagynak mondhatók az első ötben, viszont Mikkelsenre a Ostberg veszélyt jelenthet folytatásban.

A WRC 2-esek versenyében az első nap végén vezető Yuriy Protasov egy hibának köszönhetően két percet vesztett, amivel visszacsúszott Abdulaziz Al-Kuwari mögé. A harmadik pozícióba Yazeed Al Rajhi jött fel.

 

Eredmények a 2. nap után:

1. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Polo R WRC 2h 14m 53.9sec
2. Mikko Hirvonen Citroen Total Abu Dhabi WRT DS3 WRC +45.9s
3. Thierry Neuville Qatar WRT Ford Fiesta RS WRC +1m 11.4s
4. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Polo R WRC +1m 47.6s
5. Andreas Mikkelsen Volkswagen Motorsport II Polo R WRC +2m 10.8s
6. Mads Ostberg Qatar M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +2m 13.3s
7. Evgeny Novikov Qatar M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +6m 36.6s
8. Nathan Quinn MINI John Cooper Works WRC +9m 10.8s
9. Khalid Al Qassimi Abu Dhabi Citroen Total WRT DS3 WRC +10m 23.0s
10. Abdulaziz Al-Kuwari Ford Fiesta RRC +12m 0.1s

 

Andrew

 

2013. szeptember 14.