Get Adobe Flash player

Büntetések a ralisportban - R5-ös büntetések Szardínián

 

R5-ös büntetések Szardínián

A Szardínia Rally célba érkezését követően több büntetést is kiosztottak a versenyfelügyelők a WRC 2-es kategóriában indulók számára.

A Sebastien Chardonnet Citroen DS3 R5-ösét biztosító MY Racing és a saját jogon, a világbajnoki porondon szintén ezúttal bemutatkozó Peugeot 208 T16-tal nevező Karl Kruuda is kétezer eurós büntetést kapott, miután a versenyt követő technikai ellenőrzésen kiderült, a homologizált változatnál kisebb volt a hűtő a kérdéses autókban.

Benoit Nogier-t, Chardonnet csapatvezetőjét és Tagai Tamást, a Kruuda autóját futtató Tagai Racing Technology vezetőjét is beidézte a versenyfelügyelőség, de egyikük sem tudott magyarázatot adni arra, hogy a hírek szerint egyazon gyártási sorozatból származó hűtők miért „nem feleltek meg teljesen a homologizációs méreteknek”.

A pénzbüntetés mellet a versenyzők megtarthatták a versenyen elért pozícióikat, Chardonnet a második, Kruuda a negyedik helyért járó pontokkal térhetett haza. Az viszont egy kérdés, hogy egy gyártó hibájáért miért egy csapat, illetve egy versenyző kell, hogy pénzbüntetést fizessen…

Bernando Sousa ugyanakkor öt perces büntetést kapott, ugyanis kiderült, az engedélyezett huszonnégy helyett huszonhat gumiabroncsot használt fel a viadal során. A Ford Fiesta RRC-vel versenyző pilóta ezzel elvesztette a kategória harmadik helyét, az ötödik pozícióba csúszott vissza.

 

Andrew

 

2014. június 18.