Get Adobe Flash player

Loeb is hibázott

Sebastien Loeb rali világbajnoki uralma látványosan, ugyanakkor csalódást keltően ért véget, amikor a Francia Rallye vasárnapi nyitószakaszán felborult – 168. rajthoz állása alkalmával ez volt huszonegyedik kiesése. Nézzük, melyek voltak azok az alkalmak még, amikor a kilencszeres világbajnok hibázott.

 

Ausztrál Rally 2005

Sebastien Loeb már megszerezte második világbajnoki címét, amikor megérkezik Ausztráliába, a szezonzáróra. Éppen átvette a vezetést, amikor a Flynns szakasz egyik közepes sebességű balkanyarjában kiesik, miután a Citroen Xsara WRC alulkormányozottan belemegy egy fába. Az esetet a Channel 10 televíziós csatorna élőben mutatja, a Perth-i sajtószobában mindenki lélegzetvisszafojtva figyeli az eseményeket.

 

Monte-Carlo Rallye 2006

Loeb 1 perc 16 másodperccel vezet az első nap utolsó szakasza előtt, amikor egy síkos részen elveszti uralmát az autó felett és lecsúszik a meredélyen. A SupeRally szabálynak köszönhetően másnap reggel visszaáll, és heroikus küzdelemben megszerzi a második helyet. „Azt hittem, csupán nedves egy kicsit, de sokkal csúszósabb volt, mint ahogyan számítottam rám” – mondta el Loeb akkoriban. „Túl gyorsan mentem, lecsúsztam az útról, de nem találtam el semmit sem.”

 

Norvég Rally 2007

A Citroen üdvöskéje nem csak egyszer, de kétszer is hibázik a norvég hóban. A harmadik helyen autózva Loeb belecsúszik a tizenkettedik, lillehammeri gyorsaságin a hófalba. Miután nincs egy néző sem, aki segítene visszatolni a C4-et az útra, a francia nyolc percig van a hó fogságában. Az olaj a tűzre, hogy a soron következő szakaszon ugyancsak hibázik, amikor megpróbálja behozni a lemaradást.

 

Japán Rally 2007

Mivel Loeb szoros csatában van a világbajnoki címért Marcus Grönholmmal, az év ezen szakaszában egy pont nélküli futam katasztrofális következményekkel járhatott volna, feltéve ha Grönholm nem állt volna ki a verseny korábbi szakaszában. Loeb tizenharmadik szakaszon történt kiesése navigátora, Daniel Elena itiner olvasásban elkövetett hibájának számlájára írható. Ahelyett, hogy „mínusz-mínuszt” mondott volna be egy negyedik fokozatú kanyarban, Elena „plusz-pluszt” olvasott, így Loeb ötödik sebességben harminc kilométer/órával nagyobb sebességgel érkezett meg.

 

Svéd Rally 2008

Loeb századik rali világbajnoki indulása bánatosan végződött. Egy gyors balkanyarban C4-ese elkapja a hófalat, megpördül, és amint próbálja visszanyerni az uralmat a kocsi felett, annak hátsó része megüt egy másik hófalat, felborul, majd derékszögben elfordulva az út közepén pihen meg. Az autó leégett kuplunggal, sérült vízcsővel és törött intercoolerrel ér be a sunne-i remote szervizbe. Loeb a következő gyorsasági felé a közúti szakaszon áll ki, amikor a motorhőmérséklet elkezd emelkedni.

 

Akropolisz Rally 2009

A francia legenda az Akropolisz Rally-n történ balesetét karrierje legnagyobbjaként jellemezte. A harmadik helyen áll, amikor hatodik fokozatban szélesen vesz egy kanyart, elkap egy követ és hat borulást bemutatva jelentős károkat okoz Citroen C4-esén. Szerencsére sem ő, sem Elena nem sérül meg, autójuk azonban eldobós.

 

Lengyel Rally 2009

Azt állítja Loeb, hogy Lengyelországban történt esete, amikor a viadal nyitónapján megütött egy fatönköt, karrierjének egyik legfrusztrálóbb élménye. „Semmiség volt, de eltörte a lengőkart, meg kellett állnom” – mondja. „Végül is anyaghiba volt, de azt gondolta mindenki, újabb gondom volt a görög baleset után, két probléma egymás után.”

 

Ausztrál Rally 2011

A Citroen legendája két másodperccel vezet csapattársa, Sebastien Ogier előtt, amikor a negyedik szakasz felénél egy jobbosban lecsúszik az útról és felborul. „Túl gyorsan mentem be a jobbkanyarba, miután elkövettem azt a hibát, hogy ránéztem a műszerfalon a részidőre. Nem koncentráltam, nem fékeztem a kanyarnak megfelelően eléggé, túl gyors voltam” – ismerte el Loeb utána.

 

Portugál Rally 2012

Az összetett harmadik helyén áll Loeb, amikor komoly balesetet szenved a hármas gyorsasági sötétjében. DS3-asa olyannyira megsérül, hogy nem tudja folytatni a második napon. „Nem értettem jól az itinert” – ismerte el. „Azt hittem, balos jön, de jobbos volt. Van ilyen, az út rossz oldalán haladtam, úgyhogy lementem a nyomból. Mindez egy bukkanón történt, így nem láttam a kanyart. Amikor végül lementem a nyomból, túl késő volt, de ez szerencsére nem olyan gyakran történik meg. Egy teljesen beláthatatlan kanyar volt ez a sötétben, így biztos, hogy nehezebb volt. Félreértés történt.”

 

Szardínia Rally 2012

Kilencedik világbajnoki címét hazai pályán korábban megünnepelve Loeb 1,1 másodperccel vezet Szardínián, amikor egy szikla eltöri a DS3 kormányművét a viadal harmadik szakaszán. A helytelen itiner a hibás, ami a pályabejáráson kapott defektnek köszönhető. „Nagyon-nagyon nyomtam, de volt egy kis hiba az itinerben erre a kanyarra vonatkozóan” – magyarázta. „Kicsit gyorsan mentem be a kanyarba és megütöttem egy követ a kijáratnál. Ez megdobta az autót, amitől megpördültünk az úton. Megfordultam és folytattam, de a kormányzás nagyon kemény lett, tudtam, hogy valami eltörött benne. Néhány kanyarig folytattam, de ezután teljesen megszorult a kormánymű, meg kellett állnom.”

 

Andrew