Get Adobe Flash player

Volkswagen: az idény közbeni fejlesztés volt a kulcs

Jost Capito, a Volkswagen Motorsport igazgatója azt mondja, az a sebesség, amivel csapata reagált a Polo R WRC év közben tapasztalt technikai problémáira, volt a kulcsa Sebastien Ogier első világbajnoki címének.

Portugáliában és Argentínában a Polo R WRC pneumatikus hajtásleoldásával voltak gondok, mely a kézifék használatakor lép működésbe, a problémát azonban az Akropolisz Rally-ra kiküszöbölték egy hidraulikus rendszer alkalmazásával.

Emellett különböző megbízhatósági gondokkal küszködtek és Jari-Matti Latvala miatt jelentés erőátviteli módosításokat kellett eszközölniük, melyek megoldása segítette a Volkswagen idény közbeni fejlődését.

„A csapat fantasztikusan és nagyon gyorsan reagált, az összes problémát kiküszöbölték és megoldották, ez tette lehetővé számunkra azt, hogy folytassuk sikereinket” – mondta el Capito. „Amikor feljutottunk a csúcsra, ott tudtunk maradni. Nem volt gyenge tagja a csapatnak.”

Capito hozzátette, érzelmeivel küszködik amiatt, hogy a Volkswagen ilyen sikereket ért el a sportágban eltöltött első teljes szezonja alatt.

„Nem tudom leírni az érzést” – árulta el Capito. „Ez olyan, mintha egyik álomból a másikba esnék. Tudja mindenki, Monte-Carlóban másodikak lettünk, de azt mondtuk ’OK, ez a szerencsének volt köszönhető, mivel sohasem tudni, mi történik Monte-Carlóban’…

Aztán azt mondtuk, várjuk meg Svédországot, de Svédország sem egy tipikus verseny, aztán ugyanez volt érvényes Mexikóra is a tengerszint feletti magasság miatt, úgyhogy azt mondtuk, várjuk meg Portugáliát. Megérkeztünk aztán Portugáliába és győztünk, de az a szerencsének volt köszönhető. Azt mondtuk: ’Ó, sokat kell tanulnunk’. De megcsináltuk.”

 

Andrew