Get Adobe Flash player

McRae just Colin - 2003: egy év a Citroennel

 

2003: egy év a Citroennel

Navigátora, Derek Ringer és riválisainak, a Richard Burns-Robert Reid duónak másodpilótája mondja el, milyen volt Colin McRae 2003-as szezonja a Citroennél.

 

Derek Ringer:

„Nem éreztük magunkat otthon a Citroennél sohasem, mivel hatalmas változás volt ez a kultúra szempontjából. Colin olyan mérnökkel szokott dolgozni, aki elmagyarázta, hogyan állítsák be az autót ahhoz, hogy az megfeleljen a versenyző vezetési stílusának. A helyzet ehhez képest nagyban különbözött a Citroennél, azt várták, hogy a pilóta mondja el nekik, hogyan érzi az autót, a mérnökök ezután változtattak a kocsin, majd kértek a módosításokról visszajelzést. Colin szerette volna, ha jobban bevonja mérnöke, ez így ment a Subarunál és a Fordnál is, de a Citroennél nem. Bár nagyon-nagyon jó volt a Xsara, a nagyon pontos és egyenes pályaversenyzői stílusra állították be. Ez nagyban különbözött Colin természetes stílusától. Colin szeretett volna az autónak egy kicsit csúszkálósabb viselkedést, hogy könnyebben változtathasson irányt. Nehéznek bizonyult Colin számára rávenni a mérnököket arra, hogy a természetes stílusának megfelelően változtassanak az autón.”

 

Robert Reid:

„Addig nem hitte Colin, amíg meg nem tapasztalta, hogy milyen nehéz nem francia pilótaként egy francia csapatban dolgozni. Colin a Citroennél megízlelhette, hogy ez valóban kemény dolog. A Citroen mérnökei annak a célnak megfelelően alakították ki a raliautót, hogy az hatékony és eredményes legyen, ami Colintól némileg más vezetési stílust követelt meg azért, hogy működjön a dolog. Egy percig sem hiszem, hogy Colin ne tudott volna vezetési stílusában alkalmazkodni, de nem gondolnám, hogy akart. Colin mindig csúszkálva közlekedett, ami egy bizonyos időszakban működött számára, de amikor nem működött már, nem akart máshogyan vezetni. Lehetséges, hogy ez az itinerén múlott volna. Amikor nem vagy teljesen biztos abban, hogy az út merrefelé megy, akkor egy kis túlkormányozottság a legjobb dolog. Rendkívül pontos itiner szükséges ahhoz, hogy a határon, egy kis alulkormányozottsággal közelíts meg egy kanyart, mert ha egy kicsit jobban szűkül a kanyar, mint ahogyan számítasz rá, bajba kerülsz.”

 

Andrew