Get Adobe Flash player

Hírek: Toyota GT86 CS-R3 - Bemutatkozik az R3-as Toyota

 

Bemutatkozik a Toyota GT86 CS-R3

A GT86 CS-R3-as raliautó a 2014-es rali világbajnokság kilencedik fordulóján, a Deutschland Rallye-n mutatkozik be a nyilvánosság előtt – erősítette meg a Toyota Motorsport GmbH.

A TMG az olyan autók nyomán, mint amilyen a látványos, versenyeket is nyerő Celica Twincam Turbo is volt, egy hátsókerékhajtásos autóval tér vissza a ralisportos gyökereihez, hogy mind a pilótákat, mind a nézőket szórakoztatni tudja.

A döntés tökéletesen tükrözi a Toyota globális „élmény vezetni, ismét” nézetét, de követi a cég elkötelezettségét is abban, hogy fokozottabban vegyen részt a hamisítatlan autósport kezdeményezésekben.

Csaknem egyéves fejlesztést követően a TMG a CS-R3-mal előfutóként áll rajthoz az augusztus 21-24. között megrendezésre kerülő Deutschland Rallye-n. A kocsi nem fog részt venni a versenyben, de fontos szerepe lesz minden egyes szakaszon a biztonságot illetően. A CS-R3-at a korábbi női világbajnok Isolde Holderied fogja vezetni, akinek az egyik fő feladata az lesz, hogy értékelje a jelenleg prototípusként létező autót, hogy a specifikáció véglegesítése és a homologizáció előtt finomíthassák a részleteket.

A CS-R3-at privát ügyfelek számára fogják kínálni a Toyota márkakereskedéseken keresztül, megteremtve a lehetőségét a versenyszerű ralizás költséghatékony élvezetének a helyi versenyektől kezdve a világbajnoki szintig.

A kocsi megfelel az FIA R3-as kategóriára vonatkozó előírásainak, ami lehetővé teszi a kétliteres boxermotor módosítását. A szoftvert és hardvert érintő módosítások, úgymint a szelepemelés és a kompresszióarány, részei a kiterjedt fejlesztőprogramnak, az autóval a 240-250 lóerős teljesítményt tűzték ki célul.

A fejlesztési folyamat során a TMG a súlycsökkentésre összpontosított, miközben a biztonságot, a megbízhatóságot és a vezetési élményt is szem előtt tartotta.

A szekvenciális kapcsolású hatsebességes váltó és a korlátozott zárású differenciálmű valódi érzést biztosít a nagy teljesítményről, míg az FIA homologizációval rendelkező bukócsövet a súlyoptimalizálásnak megfelelően tervezték meg.

A TMG ugyancsak a célnak megfelelő kábelköteget, valamint az autósportban használatos elektromos vezérlőegységet szerzett be, az autóhoz piacvezető aszfaltos és murvás futómű szett áll rendelkezésre, beleértve a különleges tervezésű lengőkarokat is.

A CS-R3-at különböző felületeken tesztelték a Deutschland Rallye-ra történő felkészülés jegyében, melyen a három nap és a tizennyolc szakasz során 326 versenykilométert kell megtennie.

A kocsi 2015 első negyedévében lesz elérhető kit formájában az ügyfelek számára, a TMG várakozásai szerint a többi R3-as modellel versenyképes áron. Az árat a végleges specifikáció közlésekor teszik közzé.

Nico Ehlert, az TMG ügyfélszolgálatának főmérnöke a következőket nyilatkozta: „Ez egy izgalmas hír a TMG számára, és remélem, hogy általában véve a ralisportnak is. Valódi látványosság lesz azt látni, hogy egy hátsókerékhajtásos raliautó első alkalommal teszi be a lábát a szakaszokra. Fontos elmondani, hogy az Isolde által vezetett GT86 CS-R3 nem a végső termék. Szükségünk van a Deutschland Rallye-ról adatokra, hogy befejezhessük a fejlesztési programunkat. Emiatt ez egy fontos lépés lesz a GT86 CS-R3 történetében és egy világos utalás a jövőbeli ügyfeleink részére, hogy gyorsan fejlődik ez a projekt. Nagyon is nyilvános területen, a rali világbajnokságon teszteljük a prototípusunkat, ez mutatja, mennyire bízunk ebben a projektben. Az autóval kapcsolatos érdeklődés meghaladja már a várakozásainkat és várjuk az ügyfelek és rajongók trieri visszajelzéseit.”

A Deutschland Rallye-n egy GT86 CS-R3-as bemutatóautó is kiállításra kerül a trieri szervizparkban a TMG szervizterületén.

 

Andrew

 

2014. augusztus 5.