Get Adobe Flash player

Sordo büntetésben a Citroen adminisztratív hibájából

 

Dani Sordo jó eredménybe vetett reményei már a Brit Rally, a 2013-as rali világbajnokság záró fordulójának rajtja előtt kútba estek, miután a spanyol versenyző ötperces büntetéssel sújtották.

A citroenest azért büntették meg a versenyfelügyelők, mert kiderült, az a karosszéria, amivel a hétvégén rajthoz áll a wales-i viadalon, a Citroen Total Abu Dhabi World Rally Team által használt kilencedik karosszéria, a szabályok viszont csak nyolcat engedélyeznek. A sportszabályzatnak megfelelően minden egyes további karosszéria ötperces büntetést von maga után, amit a Dani Sordo-Carlos del Barrio kettős meg is kapott.

A felügyelők az alábbi közleményt adták ki:

„Az FIA technikai delegátusától egy jegyzőkönyv érkezett a felügyelőkhöz, mely szerint a 3-as rajtszámú autó karosszériája már a kilencedik, amit a jelenlegi szezon regisztrált versenyein tesztelésre és versenyzésre használnak.

A felügyelők megállapították, hogy ez nem felel meg a 2013-as FIA rali világbajnokság sportszabályzat 64.4.1-es cikkelyének. A nevező képviselőjének meghallgatása után, a 2013-as FIA rali világbajnokság sportszabályzat 64.4.2-es cikkelyét alkalmazva a felügyelők alapos megfontolás után úgy döntöttek, hogy a 3-as rajtszámú nevezőt 5 perces büntetéssel sújtják a 2013-as FIA rali világbajnokság szabályzat 64.4. cikkelyének nem teljesítése miatt.”

 

A Citroen Total Abu Dhabi World Rally Team színeiben az évad során négy versenyző állt rajthoz. Mikko Hirvonen a csapat egyes számú pilótájaként részt vett mindegyik világbajnoki futamon, a finn a 18-as és a 19-es karosszériaszámú DS3 WRC-t használta a tizenhárom viadalon. Sebastien Loeb négy versenyéből hármon kedvenc, 17-es kasztnijával versenyzett, míg egyszer a 14-essel indult. Sordo is ment a 17-es és a 14-es karosszériájú autóval gyári pontszerzőként, előbbivel háromszor, utóbbival kétszer. A spanyol kétszer használta a 7-est, a 8-asba pedig egyszer, az ominózus brit versenyen ülhetett be. Az Ausztrál Rally-n Kris Meeke állt rajthoz a Citroen pontszerzőjeként a 7-es kasztnival.

A szabályok szerint az engedélyezett nyolc darabba a teszteken használt karosszériákat is bele kell érteni, ami végül a tévedést okozta. A Citroen Racing mindenesetre azonnal bocsánatot kért Sordótól. Elmondásuk szerint akaratlanul raktak össze egy olyan autót spanyol versenyzőjüknek, melyet a második csapatuknak szántak, ezáltal egy adminisztrációs hibát követtek el. Yves Matton csapatvezető elárulta, megfeledkeztek arról, hogy a német futam előtti teszten egy kasztnit használt mindkét csapatuk, majd Meeke finnországi és ausztráliai balesetei miatt átütemezést kellett végrehajtaniuk az autók tekintetében. „Nagyon sajnálom, ami Danival történt” – mondta el Matton. „Hibát követtünk el, amikor megneveztük a karosszériákat. Egyik olyan karosszériánkat használtuk, mely a második csapattól került az elsőhöz, és ez már a kilencediknek számított.”

Érdekesség a Citroen által a műhely mélyéből a Brit Rally-ra előhúzott, „bajt okozó” 8-as kocsi, mely az előző szezonban a PH Sport színeiben futott, ráadásul ennek karosszériája volt az, amelyik versenykörülmények között először jelent meg RRC változatként – Pieter Tsjoennel a Rallye du Valais-on.

A Citroennek ez már nem az első hasonló jellegű tévedése néhány év leforgása alatt. A 2009-es Ausztrál Rally-t követő technikai ellenőrzésen a C4 WRC stabilizátorával akadtak gondok, melyet a homologizáció adminisztratív tévedésével magyarázták, 2012-ben turbó- és kuplungproblémák miatt kizárták a győztes Mikko Hirvonen DS3-asát Portugáliában. A 2013-as Akropolisz Rally-n a csapat megóvta a Volkswageneket technikai szabálytalanság miatt, de mint kiderült, a riválisok nem vétettek.

 

Andrew