Get Adobe Flash player

Brit Rally 2013 - 3. nap

A Brit Rally 3. napja

 

A 2013-as rali világbajnokság záró fordulójának szervezői 98 versenykilométert iktattak a szombati nap programjába. A különlegesség az volt, hogy az öt hagyományos szakaszt és a két szuperspeciált szervizlehetőség nélkül kellett a párosoknak teljesíteniük. „Nehéz, de ugyanaz lesz mindenkinek” – mondta el Jost Capito. „A versenyzőknek óvniuk kell gumijaikat és sokkal jobban kell vigyázniuk autójukra, éppen ezért érdekes lesz.” A rajt előtt a Volkswagen csapatfőnökének szavait visszhangozta tulajdonképpen az egész szervizpark.

A versenyt vezető pilóta, Sebastien Ogier ennek megfelelően nem rohant, de húsz másodperces előnye két szakaszt követően így is további hattal gyarapodott. A francia versenyző nem vállalt kockázatot, a részidőkkel kontrollálta a versenyt. A tizennegyedik gyorsaságin eldobott ugyan nyolc szekundumot, de „nem volt nagy dráma”, a két rövid záró szakaszt követően ismét ugyanúgy húsz másodperc a fórja, mint amennyi reggel volt.

A Volkswagen másik pilótája, Jari-Matti Latvala lassan kezdte a napot, majd színt vallott. „Túl sok hibát vétettem a pályabejáráson” – nyilatkozta a finn a gyűjtőben. „Túl sok figyelmeztetés volt az itinerben, nem volt meg az önbizalmam. Ha nincs meg az önbizalom, nincsen szikra, nekünk pedig nem volt meg a szikra ahhoz, hogy padlógázon menjünk, amikor ennyire csúszós néhány helyen.” A Polo WRC legénysége a javított itinerrel elkezdett támadni, és sorozatban három szakaszt is megnyert. A közönségcsalogatók egyikén ugyanakkor hibázott Latvala, így a zárónapon iparkodnia kell, ha győzni akar.

A harmadik helyet továbbra is Thierry Neuville birtokolja. Az M-Sportos búcsúversenyén részt vevő belga az első szakaszon nekicsúszott egy szalmabálának, de nem ez hátráltatta igazán, hanem az, hogy egész nap nem kapott részidőket. Márpedig erre igencsak szüksége lett volna, hiszen a harmadik Volkswagennel Andreas Mikkelsen támadásba lendült. A norvég kihasználta, hogy az elsők között, tiszta pályán autózhatott, rögtön nyert két gyorsaságit. Ezt követően is tisztán, problémamentesen abszolválta a szakaszokat, és a negyedik helyről várhatja a folytatást, de még a dobogó sem elérhetetlen számára.

Mikkelsen tempóját honfitársa, Mads Ostberg bánta, aki előbb nem találta a ritmust, majd nem értette, hol veszít időt. „Nagyon keményen megyek egész nap, de nem értek dolgokat. Az egyensúly jó volt, de az idők nem jöttek. Hiányzik a tapadás, főleg a felfelé menő részeken, ahol sok időt vesztünk, kilométerenként talán egy másodpercet is.” Ostberg aztán arról számolt be, milyen tanácsot kapott. „Felhívott az édesapám, és azt mondta figyeljek. Elmondta, ha ott akarom befejezni a versenyt, ahol éppen vagyok, akkor folytassam úgy az autóval, ahogyan eddig. Azt is elmondta ugyanakkor, hogy ha fejlődni akarok, akkor a felfüggesztés kirugózását teljesen nyissam ki. Mindig odafigyeltem rá, és így tettem most is!” A fordos pilótának tényleg használtak apja kemény szavai, rögtön autózott egy második időt.

Az előző napi Ostberg-Novikov-Mikkelsen hármas csatától rögtön a szombati második szakaszon búcsúzott Novikov, az orosz egy gyors kanyarban dobta el Fiestáját. „Volt egy hosszú egyenes lefelé, az autó a fordulatszám határolón ment” – mesélte az eset után Novikov. „Egy bukkanóhoz érkeztünk, az itineremben pedig volt egy kis távolság a következő kanyar előtt a fékezéshez. Egy negyedikes vagy ötödikes kanyar volt ez, de nem volt elég hely fékezni, túl gyorsan mentünk be. Keresztbe tettem a kocsit, próbáltam csökkenteni a sebességet, amennyire lehetett, de felborultunk.” A Fiesta nem sérült túlságosan, de folytatni nem tudta a páros, mert olyan mélyre estek.

Hasonlóképpen járt ugyanezen a gyorsaságin a versenybe reggel visszaálló Robert Kubica is. A lengyel félreértett egy információt, nem fékezett, ahol kellett volna, aminek a következtében hatvan méter mélyre estek. A kocsi olyannyira megsérült, hogy nem tudnak visszaállni a befejező napra.

A hatodik helyről Martin Prokop várja a folytatást, aki nem lehet nyugodt, a tempókülönbségből ítélve Dani Sordo a befejező szakaszokon behozhatja egyperces lemaradását.

A WRC 2-es mezőny első három párosa az abszolút értékelés pontszerző helyein áll Ford Fiesta R5-öseivel. A kategóriában Elfyn Evans első helyét senki sem veszélyezteti, Jari Ketomaa viszont visszaelőzte a motorgondokkal, valószínűsíthetően szelepproblémával küszködő Mark Higgins-et, miután elhárították a csütörtöki rajt óta jelen lévő lambda szonda hibát. A negyedik helyen tartózkodó Fiesta R5-nek ugyancsak motorproblémái voltak, de Evyind Brynildsen autóját is rendbe tették a szerelők.

A WRC 3-ban Bryan Bouffier kiesésével két páros van már csak versenyben, Jukka Korhonen továbbra is vezet Keith Cronin előtt.

 

Eredmények a 3. nap után:

1. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Polo R WRC 2h 33m 47.6sec
2. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Polo R WRC +20.3s
3. Thierry Neuville Qatar WRT Ford Fiesta RS WRC +1m 14.4s
4. Andreas Mikkelsen Volkswagen Motorsport II Polo R WRC +1m 34.4s
5. Mads Ostberg Qatar M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +1m 41.7s
6. Martin Prokop Jipocar Czech National Team Ford Fiesta RS WRC +6m 42s
7. Dani Sordo Citroen Total Abu Dhabi WRT DS3 WRC +7m 45.5s
8. Elfyn Evans Qatar M-Sport WRT Ford Fiesta R5 +9m 20.5s
9. Jari Ketomaa Ford Fiesta R5 +10m 20.3s
10. Mark Higgins Ford Fiesta R5 +10m 55s

 

Andrew

 

2013. november 16.