Get Adobe Flash player

Az Ogier-Loeb konfliktus - Nem mindenki Loeb fan

 

Nem mindenki Loeb fan

 

A 2008 és 2011 között a Citroen csapatvezetői posztját betöltő Olivier Quesnel híres volt arról, hogy véleménye nem egyezett Sebastien Loebével. Utóbb a kilencszeres világbajnokot, valamint a gyár vezetőségét okolta azért, hogy a 2011-es szezon végén Sebastien Ogier elhagyta az alakulatot. A történések végül az ő fejébe is kerültek.

Quesnel 2013 őszén a következőket mondta el az üggyel kapcsolatban: „Ogier a 2010-es Bulgár Rally rajtja előtt odajött hozzám, a kezében egy fordos szerződés volt 2011-re. Először azt hittem, a pénzzel van a probléma, de hamar rájöttem, nem a pénz érdekli, helyette biztos akart lenni abban, hogy a következő szezont a Loebével megegyező feltételekkel kezdheti, és nem mint kettes számú versenyző.”

Quesnel állítja, e nélkül sem lett volna egyes és kettes számú pilóta a 2011-es párizsi csapatbemutatón. Szerinte akkor keletkezett az ellentét két versenyzője között, amikor Loeb úgy érezte, fennhatósága veszélyben van.

„A 2011-es szezon során, mikor fejenként öt győzelmet szereztek, eljutottak egy bizonyos pontra” – folytatta. „Attól a ponttól Loeb úgy gondolta, a dolgok kezdenek kicsúszni a kezei közül a sport szempontjából, úgyhogy a versenyzést politikai csatává fordította. Tudatta, hogy tárgyalásban van a Volkswagennel, és feltette kezeit. A gond az volt, hogy a citroenes főnökök beadták a derekukat és hagyták manipulálni magukat, lehetőséget adva Loebnek, hogy azt csináljon, amit akar. A legnagyobb kár azonban az volt, hogy Loeb azt kérte, távolítsák el Ogier-t. A kívánság teljesült, onnantól kezdve viszont nem volt maradásom a pozíciómban.”

A PSA csoporttól történt távozása után Quesnel a hosszútávú versenyzésben érdekelt francia OAK csapatnál kapott szerepet.

Quesnel citroenes elődje, Guy Frequelin ugyanakkor azon a véleményen van, hogy a csapaton belül kialakult viszályért és Ogier távozásáért legfőképpen a pozíciót a nyugdíjba vonulása után betöltő Quesnel a felelős.

„A 2011-es probléma az utódom miatt volt, képtelen volt a két pilótát irányítani. Sebastien (Loeb) felhívott egy napon, és közölte velem: ’Oké, távozom a Citroentől.’ Azt mondtam neki: ’Sebastien, ezt nem lehet!’ De állította, hogy a csapaton belüli légkör olyan rossz, hogy nem tud maradni. Felhívtam a Citroen igazgatóját, Frederic Banzet-t, aztán a PSA Peugeot-Citroen igazgatóját, Jean-Marc Gales-t, akik mondták, meg kell győznöm Sebastient, hogy maradjon.

A 2011-es finn verseny után összehoztam Párizsban egy háromórás megbeszélést Jean-Marc Gales-szel és Sebastiennel, ez után a megbeszélés után rendben volt számára a maradás. Ogier távozott a csapattól, mivel a hangulat túl agresszív volt és nem volt irányítás. Túl nagy volt a pilóták között és a csapaton belül a harc. Ogier megértette akkor, hogy távoznia kell. Annyira rossz és annyira nehéz volt számukra, hogy lehetetlen lett volna vezetőség nélkül együtt maradniuk. Egyiküknek mennie kellett.”

Ogier a 2011-es év végén aláírt a Volkswagenhez. A Volkswagen Polo R WRC egy szezonon át tartó fejlesztése után – mely időszakban, hogy formában maradjon, a Szuper 2000-es specifikációjú Skoda Fabiával versenyzett – az új csapattal és autóval rögtön világbajnokká avatták.

 

Andrew