Get Adobe Flash player

Hírek: Renault Clio R3T

 

Nyáron debütálhat a Renault Clio R3T

A sikeresnek bizonyult szívómotoros Clio R3 után nemsokára érkezik a Renault legújabb R3-as kocsija, a turbós Clio.

A francia gyár adott egy kis időt a vetélytársaknak a versenypályákon, de a negyedik generációs Clio megjelenése után munkába fogott, és már javában zajlanak az R3-as kategória legújabb trendjeinek megfelelően turbómotorral szerelt autó tesztjei.

A Clio RS R3T a Twingo RS R1, a Twingo RS R2 Evo és a Megane RS N4 modellpalettájához csatlakozik, leváltva a Clio RS R3-at, melyhez értékesítésének 2006-os megkezdése óta 373 kitet adtak el.

A Clio R3T legkorábban a 2014-es szezon közepén mutatkozhat be. Az érdekes módon nem három-, hanem ötajtós karosszériával rendelkező gép mozgatásáról 1,6 literes turbós erőforrás gondoskodik, a váltó a Sadevtől, a lengéscsillapítók a Sachs-tól érkeznek, a kocsit PFC fékek lassítják, az elektronikát pedig a Cosworth biztosítja. A hatfokozatú szekvenciális sebességváltó az aszfaltverzió esetében opcionálisan kérhető a kormányoszlopra erősített váltófülekkel is.

„A Clio RS R3T-vel a célunk egy nagyteljesítményű, megbízható, bármilyen felületen használható autó, melynek üzemeltetési költsége alatta van a jelenlegi modellének” – mondta el a Renault Sport Technologies Motorsports igazgatója, Arnaud Boulanger.

Az R3-as kategória legújabb képviselőjének tesztelése megkezdődött, ennek eredményeivel Boulanger véleménye szerint elégedettek lehetnek. „A kezdeti tesztek ígéretesek, hosszú fejlesztési programot állítottunk fel. A Clio RS R3T-t több mint tíz héten keresztül fogjuk tesztelni murván és aszfalton.”

A Renault Sport Technologies Motorsports a hírek szerint ezeket a próbákat különböző pilótákkal végzi, hogy minél inkább az ügyfelek igényeinek megfelelően alakíthassák ki az autót.

 

Andrew

 

2013. november 23.