Get Adobe Flash player

Az SIT időmérési problémái - A csapatok dühösek az időmérési probléma miatt

 

A csapatok dühösek az időmérési probléma miatt

 

A rali világbajnokságon szereplő gyártók rosszallásukat fejezték ki az időmérő és nyomonkövető rendszer hibáját követően, ami súlyos zavart okozott az idénynyitó Monte-Carlo Rallye első napján.

A Sistemas Integrales de Telecomunicacion (SIT) váltotta az időmérési és nyomonkövetési feladatok ellátásában a rali világbajnokság korábbi beszállítóját, a Stage One Technology-t, de a spanyol cégnek azonnal problémákkal kellett szembenéznie.

A szerdai nap négy szakaszán nem voltak elérhetőek a részidők, délután pedig helytelen eredményeket tettek közzé: az összezagyvált legjobb tízet az eredményjelző szerint Thierry Neuville vezette, nem pedig Sebastien Loeb.

A Volkswagen Motorsport igazgatója, Jost Capito a következőket mondta el: „Teljesen elfogadhatatlan, amit ma tapasztaltunk. Az FIA elvárja a gyártóktól és a csapatoktól, hogy megfelelően felkészüljenek, hatalmas nevezési díjat állapítanak meg. A legkevesebb, amit elvárhatunk, hogy az időmérés megfelelően működjön.

És nem csak az időmérésről van szó, de a biztonságról is. Az FIA rengeteget foglalkozik a biztonsággal, így nem tudom, hogyan indíthatnak el úgy egy szakaszt, melyen a biztonsági rendszer nem működik, ahol egy vészjelzés látszik a monitoron, holott az autó mozog. Egy valódi vészhelyzet esetén mi történne? Úgy gondolom, ez nagymértékű felelőtlenség.”

Yves Matton, a Citroen csapatfőnöke egyetértett Capito érzéseivel, és elismerte, a nyolcszoros márkavilágbajnok kénytelen volt a rivális csapatokkal kapcsolatba lépni azért, hogy láthassák a verseny aktuális állását.

Az SIT rendszere szerint a versenyt vezető Loeb az első gyorsasági szakaszon megállt, a jelzés amiatt érkezett, mert a DS3 WRC GPS érzékelője kicsúszott helyéről.

„Egyszerűen nem lehet így dolgozni” – panaszkodott Matton.

Julien Ingrassia hasonlóképpen frusztrált volt.

„Vannak kisebb dolgok, melyek nem igényelnek revolúciót” – vélekedett Sebastien Ogier navigátora. „Úgy tűnik, az időmérő és nyomonkövető rendszer legnagyobb idei fejlesztése, hogy nincsenek már azok a nagy órák a gyorsaságik rajtjában. A látszat az, hogy fejlődünk, de néha visszafelé megyünk.”

A verseny szervezője, a Monacói Automobile Club nem volt hajlandó nyilatkozni a kialakult szituációról, mondván a megállapodás az FIA és az SIT között áll fenn. Jelenleg mindkét cég vizsgálja a problémákat.

Az SIT részéről Pedro Cieza így nyilatkozott: „Az FIA-val közösen vizsgálódunk, a problémák halmozódtak, mindent kivizsgálunk.”

Az FIA rali igazgatója, Jarmo Mahonen a következőket tette hozzá: „Ki kell vizsgálnunk, mi történt a mai napon. Ha birtokunkban lesz minden információ, azután leszünk abban a pozícióban, hogy kommentáljuk az esetet.”

Már a verseny kezdetén is adódtak problémák az SIT számára, a rossz időjárási körülményeknek köszönhetően az egyik, átjátszásért felelős repülőjük nem tudott felszállni kedden.  Az egyik csapatból származó forrás szerint az időmérésért felelős korábbi céggel, a Stage One Technology-val az elmúlt tíz évben ilyen csupán egyszer fordult elő.

„A Stage One nem így szervezte volna a repülőt, mint az SIT, ez őrület volt, de ez történik, mikor egy olyan vállalattal kötnek szerződést, melynek nincs megfelelő szintű tapasztalata” – árulta el a hírforrás.

A csapatok egyik legnagyobb félelme az, hogy a szerdai volt a legkönnyebb nap a szervizparkhoz közeli két szakasz kétszeri ismétlésével. A verseny csütörtöktől már távolabb, sokkal inkább a hegyek között folytatódik.

 

Forrás: www.autosport.com

 

Andrew

 

2013. január 17.