Get Adobe Flash player

Az SIT időmérési problémái - Utolsó lehetőség?

 

Utolsó lehetőség?

 

A jövő héten megrendezésre kerülő Svéd Rally kulcsfontosságú esemény lesz a rali világbajnokság időmérő és nyomonkövető rendszerének szempontjából, árulta el Jarmo Mahonen, az FIA rali igazgatója, aki ígéretet tett arra is, hogy a verseny után levonják a megfelelő következtetéseket.

A Sistemas Integrales de Telecomunicacion (SIT) váltotta idén az időmérési és nyomonkövetési feladatok ellátásában a rali világbajnokság korábbi beszállítóját, a Stage One Technology-t, de a spanyol cégnek azonnal problémákkal kellett szembenéznie.

A szezonnyitó Monte-Carlo Rallye-n amiatt támadt zűrzavar, mivel az SIT nem megfelelő szakaszeredményeket közölt, nem voltak elérhetőek a részidők és nyomonkövetés nélkül maradtak az autók a Francia-Alpokban.

Az SIT azt ígérte, a svéd versenyre fejleszti a rendszerét, Mahonen ugyanakkor nem kevesebbetvár, mint a tökéletes működést.

„Svédországra megoldják a házi feladatot, tökéletes szolgáltatást várunk” – mondta el az Autosport magazinnak Mahonen. „A futam után levonom a következtetéseket. Monte-Carlo egy nehéz rali egy új beszállító számára, a terep nagyon nehéz, úgy vélem, nem lenne tisztességes túl sokat beszélni erről a versenyről. Azt gondolom, néhány kommunikációs hiba történt az SIT-nél, a nyomonkövetés viszont létfontosságú. Ez a biztonság miatt fontos, mindenek felett álló első számú dolog.”

A Monte-Carlo Rallye alatt a csapatok tagjai és a versenyzők is megkérdőjelezték, miért volt szükség a Stage One Technology-t az SIT-re leváltani.

A második helyen célba érő Sebastien Ogier navigátora, Julien Ingrassia a következőket mondta el: „Vannak egyszerű dolgok, melyekben nem igénylünk revolúciót és ez egy ilyen…”

A Volkswagen csapatvezetője, Jost Capito az SIT teljesítményét „teljesen elfogadhatatlannak és teljességgel felelőtlennek” titulálta.

Arra a kérdésre, hogy a Stage One Technology visszatérne-e a rali világbajnokságba, Simon de Banke így válaszolt: „Jelen pillanatban több új feladaton is dolgozunk, de a rali világbajnokság közel áll a szívünkhöz, tehát természetesen nem zárkóznánk el a további megbeszélésektől.”

 

Forrás: www.autosport.com

 

Andrew

  

2013. január 30.