A lágy gumi lehet a Portugál Rally legkeményebb kihívása
Kétfajta Pirelli áll a versenyzők rendelkezésére a rali világbajnokság 2021-es szezonjának negyedik viadalán, a választás azonban nem rejt olyan széles lehetőségeket, mint azt a főszereplők szeretnék.
A Hyundai Motorsport május első napjaiban adta hírül, hogy Ott Tanak és Thierry Neuville a Rally1-es korszak kezdetén is a csapat tagja marad a rali világbajnokságon. 2019 világbajnoka, Tanak a DirtFish-nek írt a döntés hátteréről.
A Portugál Rally-n, a rali világbajnokság soron következő futamán az új motorral fog már futni a Yaris WRC. Az egység esetében a csapat elmondása szerint inkább a csúcsteljesítményre koncentráltak, mint a forgatónyomatékra, és jobb megbízhatóságot is remélnek tőle.
A Hyundai is megkezdte hibrid raliautójának tesztelését
Miután elkötelezte magát a Hyundai, hogy ott lesz a rali világbajnokság 2022-ben útjára induló hibrid érájában, a márka autósport részlege megkezdte a Rally1-es besorolású autó prototípusának tesztelését.
Őrületes érzelmi hullámvasút után nyerte meg a Horvát Rally-t Sebastien Ogier, aki vasárnap reggeli közúti balesete után azt gondolta, nem rajta múlik a siker. Az esetnél a francia pilóta háta és autója is megsérült.
Thierry Neuville és Ott Tanak megtartása volt az elsődleges célja a Hyundai Motorsportnak 2022-re, Andrea Adamo fel sem vette a kapcsolatot más versenyzőkkel.
A Fiesta karosszériába csomagolt hibrid Ford áprilisban megtette első métereit az Egyesült Királyságban, az M-Sport a hónap végén kiadott a Rally1-es gépről néhány fotót, ami alapján máris felfedezhető néhány változás.
A Hyundai Motorsport pilótája, Craig Breen beazonosította, melyek azok a területek, ahol javulhat, hogy nagyobb sebességre legyen képes az i20 Coupe WRC-vel a következő aszfaltos versenyeken.
A Nemzetközi Automobil Szövetség a rali világbajnokság gyártóival, a Hyundai-jal, az M-Sport Forddal és a Toyotával együtt teljes mértékben elkötelezett, hogy 2022-ben bevezessék a Rally1-es kategóriát, mely hibridhajtással fog rendelkezni.