Get Adobe Flash player

Monoblokk R5-ös féknyereg az Alcontól

Az autósport egyik ismert fékbeszállítója, az Alcon 2017-ben egy újabb generációs féknyerget mutatott be, melyet a ralisport költségsapkával rendelkező R5-ös kategóriájának terveztek.

Bővebben...

 

Loebék versenyfutása az idővel

A Sebastien Loeb Racing teljesen újjáépítette azt a Peugeot 306 Maxit, mellyel tulajdonosa a 2017-es Rallye du Var-on vesz részt. A motorsport.com végigkövette a projektet.


Bővebben...

 

Nem visszakoznak a durva felületű versenyektől a csapatok

A rali világbajnokság olasz versenye tradicionálisan a legdurvább felületű viadal a sorozat jelenlegi állomásait tekintve. A gyári csapatok ugyanakkor, úgy tűnik, mégsem bánják ezt.


Bővebben...

 

360 fokos videó a Citroentől

Egy World Rally Car volánja mögé pattanni minden ralirajongó álma. Amennyiben azonban extrém izgalmakat akar kapni valaki arról az érzésről, hogy milyen is a versenyzés egy ilyen autóval, a virtuális valóság korlátlan lehetőségeket kínál.

Bővebben...

 

Az inerter technológia és a ralisport

Finoman fogalmazva is széles azon pályakörülmények skálája, melyek közepette egy raliautónak teljesíteni kell.

 

Bővebben...

 

Hogyan működik az anti-lag rendszer?

A turbófeltöltéses raliautók anti-lag rendszere (anti-lag system, azaz ALS) egy olyan motorvezérlési módszer, ami a turbólyukat hivatott minimalizálni.

Bővebben...

 

Tiszta beszéd

A kommunikáció tisztasága rendkívül fontos a pilóta és a navigátor között, egy félrehallott itinerinformáció katasztrófát eredményezhet a raliversenyek gyorsasági szakaszain. Az évek során a versenygépekben lévő átbeszélők fejlesztéseken estek át, de a raliautókban jelen lévő nagy zaj még ezzel együtt is megnehezíti a kommunikációt.

Bővebben...

 

Az FIA turbószűkítői

A B csoportos raliautók betiltását követően a Nemzetközi Automobil Szövetség a turbószűkítőként ismert eszközt vetette be, hogy korlátozza a turbófeltöltéses motorok maximális teljesítményét.

Bővebben...

 

A turbófeltöltők művészete a WRC-kben

A turbófeltöltők évtizedekkel ezelőtt jelentek meg a ralisportban, és ahogyan az évek telnek, a motorból kiáramló kipufogógáz újbóli felhasználásának művészete oda vezetett, hogy a World Rally Car-oknak nagyon kifinomult a feltöltése ma már.

Bővebben...

 

Legénység kilátással

A digitális technológia lehetővé teszi immár a ralipárosok számára az autók és a pálya feltételeinek széleskörű kijelzését és nyomonkövetését.

Bővebben...