Get Adobe Flash player

Az FIA turbószűkítői

A B csoportos raliautók betiltását követően a Nemzetközi Automobil Szövetség a turbószűkítőként ismert eszközt vetette be, hogy korlátozza a turbófeltöltéses motorok maximális teljesítményét.

Bővebben...

 

A turbófeltöltők művészete a WRC-kben

A turbófeltöltők évtizedekkel ezelőtt jelentek meg a ralisportban, és ahogyan az évek telnek, a motorból kiáramló kipufogógáz újbóli felhasználásának művészete oda vezetett, hogy a World Rally Car-oknak nagyon kifinomult a feltöltése ma már.

Bővebben...

 

Legénység kilátással

A digitális technológia lehetővé teszi immár a ralipárosok számára az autók és a pálya feltételeinek széleskörű kijelzését és nyomonkövetését.

Bővebben...

 

Szárnyak

Egy raliautó esetében ugyan nem egy fő faktor, de a gyorsasági szakaszokon küzdő masinák aerodinamikai teljesítményére is gondos figyelmet kell szentelni.

Bővebben...

 

Az R4-Kit formula

Az FIA regionális sorozatokba szánt költséghatékony négykerékhajtású, turbófeltöltős autóinak története

 

Bővebben...

 

Győzelemre építve

Egy versenyképes raliautó megalkotásának egyedi követelményei vannak, melyeket a tervezés nyelvére kell fordítani.


Bővebben...

 

Motortuningolás Havassy Péter módra

Havassy Péter 2015 szeptemberében előadást tartott a Budapest Műszaki Egyetemen, melynek témája a motortuningolás volt.

 

Bővebben...

 

Kínai menü

A Volkswagen Golf SCRC technikája

 

Bővebben...

 

A nagyszerű Mitsubishi

Alexey Lukyanuk pompás győzelmet aratott az Európa-bajnoki sorozatba tartozó Észt Rally-n N csoportos Mitsubishi Lancer Exo X-esével, egy nyolc éve tervezett géppel.

Bővebben...

 

Amikor három henger is elég volt

A régi Saab raliautók sosem passzoltak a végtelenül letisztult és végtelenül kifogástalan svéd gondolkodásmódba, ugyanakkor nagy különlegességeknek számítottak akkoriban.

Bővebben...