Get Adobe Flash player

A halál árnyékában

1985. július 31-én Ari Vatanen rémületes balesetet élt át az Argentin Rally-n, mely nem egészen három hónappal azt követően következett be, hogy Korzikán felborult.

 

Bővebben...

 

A Renault 5 és Ragnotti hattyúdala

Az 1985-ös Tour de Corse-ot Jean Ragnotti nyerte egy Renault 5 Maxival. A mediterrán szigeten aratott siker volt ennek a párosításnak az utolsó győzelme, mindez azon a versenyen történt, ahol az olasz Attilio Bettega halálos balesetet szenvedett.

Bővebben...

 

1985-ben a Francia-Alpokban

Az 1985-ös Monte-Carlo Rallye-t egy jókora időbüntetés ledolgozása után Ari Vatanen nyerte Peugeot 205 T16-osával.


Bővebben...

 

A Peugeot 205 T16 első győzelme

1984. augusztus 26-án, egy vasárnapi napon történt, hogy Ari Vatanen egy izgalmas verseny után megszerezte a Peugeot 205 T16 első győzelmét.

 

Bővebben...

 

Argentin történet

A negyvenmilliós népességgel rendelkező Argentína ízletes húsételeiről, vörösboráról, valamint a tangóról híres. No és a lelkes autósport rajongókról.

 

Bővebben...

 

Úttisztítás 1983-as stílusban

A rali világbajnokságon napjainkban a versenyzők és a csapatok szinte több szót ejtenek a rajtpozíciókról és azzal kapcsolatosban az útviszonyokról, mint minden más, a végeredményt nem kisebb mértékben befolyásoló tényezőről.

Bővebben...

 

A legjobb 1000 Tó Rally

Finnország számtalan izgalmas rali világbajnoki futammal szolgált, de az 1983-as verseny ezek közül is kiemelkedik. A ralisport egyik nagy alakja elképesztő körülmények között tudott felkapaszkodni a dobogó tetejére.

Bővebben...

 

Amikor pit stop volt a ralin

A Turini-hágó kiesési statisztikái nagyon jó igazolást adnak arra, miért is fontos a havas, jeges utakon a megfelelő gumi használata.

Bővebben...

 

Monte győzelem privátként

Jean-Pierre Nicolas ralikarrierje navigátorként indult, 19 évesen a gyári Renault csapat színeiben szerepelt édesapja mitfárereként a különösen nehéz Spa-Szófia-Liege versenyen.


Bővebben...

 

Hamalainen legendája

1977-ben a Ford gyári pilótája, Ari Vatanen beajánlotta a csapatvezetésnél honfitársát, Kyosti Hamalainent az 1000 Tó Rally-ra. A Vatanennél valamivel idősebb finn a borehami alakulat tesztautóját kapta meg, amivel olyan jól ment, hogy több mint négyperces előnnyel nyerte meg a versenyt.

Bővebben...