Get Adobe Flash player

Hogyan is zajlik az FIA munkája? Jarmo Mahonen mesél

Manapság a promóter csendben dolgozik a színfalak mögött, a rali világbajnokság gyártói pedig hangosan közlik, mi az, amit szeretnének. Emiatt nehéz megérteni, hogy hogyan működnek az FIA folyamatai.

Bővebben...

 

Kanyarlevágás miatt büntetés

A raliversenyzők előszeretettel vágják le a kanyarokat. Az FIA 2014-ben szigorított az ezzel kapcsolatos szabályokon, az autók a kijelölt pályát a kanyar belső szélétől nem hagyhatják el egy autószélességnyi távolságnál nagyobb mértékben.

Bővebben...

 

Ogier-nek nem tetszik a rajsorrend, a többieknek Ogier véleménye

A rali világbajnok Sebastien Ogier felszólította a sorozat szabályalkotóit, hogy a 2015-ös szezonra hozzák vissza a kvalifikációs szakaszt.


Bővebben...

 

Sisaksztori

Minthogy megvédje a fejüket, a rali világbajnokság versenyzői azt is szeretnék, hogy bukósisakjuk jól is nézzen ki. Ez sok munkát igényel az airbrush-sal és a dekorációs csíkokkal.

Bővebben...

 

A raliautók és a környezetvédelem

A tradicionálisan az Európa-bajnokság kései szakaszában megrendezésre kerülő Rallye du Valais szervezőitől származó érdekes statisztikát tett közzé a Swiss Climate nevű svájci szervezet.

 

Bővebben...

 

Hogyan készül a WRC TV műsora?

„A rali világbajnokság kétségkívül az egyik legkeményebb sport a közvetítés szempontjából, amikor az élő közvetítésről beszélünk. A helyszínek változnak, az autókat csak nagyon rövid ideig látjuk, amikor a szakaszon vannak.”

Bővebben...

 

Paddon és a World Rally Car

Hayden Paddon karrierjében Szardínián egy új fejezet kezdődik, az új-zélandi versenyző az olasz rali világbajnoki futamon állhat rajthoz első alkalommal a Hyundai gyári csapatának színeiben az i20 WRC-vel.

Bővebben...

 

Tanak rendszámcseréje

Ott Tanak gyanúba keveredett az Argentin Rally-n, miután a szkeptikusok azt feltételezték, hogy a verseny második szakaszán csúnyán összetört Ford Fiesta R5 nem került megjavításra, hanem egyszerűen kicserélték azt.

Bővebben...

 

Egy nehéz nap éjszakája

A 2014-es Argentin Rally első napja többek számára sem úgy alakult, mint ahogyan azt tervezték. Ennek eredményeként szerelőiknek késő éjszakáig kellett dolgozniuk az autók helyreállításán, hogy a párosok másnap visszaállhassanak a versenybe.

Bővebben...

 

Amikor Ayrton Senna ralipilótáskodott

Az akkoriban még a Lotus Forma-1-es csapatában versenyző Ayrton Senna 1986-ban a Car and Car Conversions magazin meghívására több raliautót is kipróbálhatott Wales-ben.

 

Bővebben...