Az FIA-nak a rettentően drága és elektronikailag igencsak bonyolult kétliteres Kit-Car-ok háttérbe szorulását követően egy olcsóbb formula létrehozása lebegett a szeme előtt.
Az Alfa Romeót sosem érdekelte a ralisport, így a 147-es típus Szuper 1600-os változata is mindössze egy példányban készült, az is messze Olaszországtól.
A Citroen Saxót a C2 váltotta a szalonokban, így a francia gyár sportrészlegének adott volt a feladat, a sikeres elődnek méltó követőt kellett fejleszteni.
A Fiat az 1998-tól fejlesztett, de versenyengedéllyel csak 2000-től rendelkező Kit-Car-jából készítette el az új, Szuper 1600-as trendnek megfelelő raliautóját.
A Fiat sportosztálya 2004-re jelentősen átdolgozta a Punto S1600-ot. A modellfrissítésen átesett utcai karosszériát agresszívebb spoilerekkel látták el, módosítottak a hátsó fékeken és az előző modell túlsúlyából is le tudtak végre faragni.