Az FIA-nak a rettentően drága és elektronikailag igencsak bonyolult kétliteres Kit-Car-ok háttérbe szorulását követően egy olcsóbb formula létrehozása lebegett a szeme előtt.
A Fiat az 1998-tól fejlesztett, de versenyengedéllyel csak 2000-től rendelkező Kit-Car-jából készítette el az új, Szuper 1600-as trendnek megfelelő raliautóját.
A Fiat sportosztálya 2004-re jelentősen átdolgozta a Punto S1600-ot. A modellfrissítésen átesett utcai karosszériát agresszívebb spoilerekkel látták el, módosítottak a hátsó fékeken és az előző modell túlsúlyából is le tudtak végre faragni.
A Peugeot jelentős tapasztalatokkal rendelkezett az elsőkerékhajtásos, szívómotoros raliautók terén, a rali világbajnokságon pedig szárnyalt a 206 WRC-vel, amikor az FIA létrehozta a Szuper 1600-as kategóriát.